De Nederlandse Tuinbouw: It’s Alive

Productschap Tuinbouw / N=5 + KONG

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 446 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Productschap Tuinbouw
Titel
De Nederlandse tuinbouw
Bureau
N=5 + KONG
Account
Judith Lavalette, Nadine Marcar, Marlies Touw (N=5), Barbara Leusink, Jesse Houweling (KONG)
Copy
Thijs Bontje, Jasper Diks (N=5), Marthe Noordijk (KONG)
Art
Marco de Jong, Ed van Bennekom (N=5), Yacco Vijn, Michael Vromans (KONG)
Strateeg
Dennis van Egmond, Mirte Stut (N=5), Peggy Wijtzes (KONG)
Opdrachtgever
Helga van Marrewijk, Lise Schregardus
Film/Productiemaatschappij
John Doe Productions (regisseur: Hein Mevissen, producer: Diederiekje Bok)
Editor
Jonathan Del Gatto
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
In samenwerking met
MTV Networks, ExPRtease
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Productschap Tuinbouw
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5 + KONG
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Personeel
Meer Personeel winnaars

Personeel

Doelstelling

Substantiële imagoverbetering van De Nederlandse Tuinbouw als werkgever zodat hij op lange termijn een potentieel aantrekkelijke werkgever wordt.

Doelgroep

1) Uitstroom vmbo t/m wo 16-24 jaar. 2) Beïnvloeders jongeren: ouders, leraren, etc.

Strategie/Concept

Werken in de Nederlandse tuinbouw heeft een slecht imago bij jongeren. Meer dan associaties met: tomaten plukken, bloembollen pellen, kortom 'met je handen in de klei', hebben ze niet. Dit terwijl het juist een hightech innovatieve en dynamische wereld is van groot economisch belang (2e economische pijler van NL). Vandaar een campagne die zichtbaar maakt dat de Nederlandse tuinbouw een springlevende sector is met uitdagingen op ieders opleidingsniveau. Onder het thema 'It's Alive' zie en ervaar je de wereld van de Nederlandse tuinbouw. Letterlijk in beeld gebracht in 's werelds eerste 3D Future Vision platform waar 7 eilanden op interactieve wijze de interessegebieden en jobs belichten. Campagnematig vertaald met een plantachtig property, dat zijn wortels vertakt heeft over de hele wereld en met zijn tentakels overal het verschil maakt.

Media- en middelenstrategie

Voor impactvol bereik en contact is crossmediaal ingezet. Introductie voorjaar: Het onlineplatform brengt de wereld tot leven. TVC creëert bekendheid en breed bereik. 4 eigen tv-afleveringen 'Wat Te Doen Voor Je Poen' creëren bekendheid en inzicht in banen. Webvertising voor sitetraffic wordt specifiek getarget ingezet. Social media en online pr-campagne ondersteunen de boodschap. Een 3D-flyer die augmented tot leven komt geeft extra info. Najaar: TVC en samenwerking MTV als drager voor bekendheid. Sitetraffic 3D-platform door doelgroep op locatie op te zoeken en te verleiden met 3D-brillen. Verspreiding op events en boomerangkaarten. Inzet: abri's, online pre-rolls, overlay TMF, MSN-tekstlink. Verder: magazine en beurzen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen