De Natuurverdubbelaar

De Natuurverdubbelaar

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Wereld Natuur Fonds
Bureau
Ogilvy Amsterdam
Jaar
2011
Paginanummer
417

Nominatie 2011

Doelstelling

Samen met drie partners microdonateurs werven voor drie concrete natuurprojecten en deze converteren naar vaste donateurs.

Doelgroep

Gezinnen met kinderen met affiniteit voor natuurbescherming; ± 4 miljoen mensen.

Concept

We creëerden een laagdrempelige actie onder de veelzeggende titel 'de Natuurverdubbelaar' met herkenbaar beeldmerk en simpel mechaniek: doneer €1,- en de partners (Rabobank, Eneco, KLM) maken er €2,- van. Zo werd het WNF dubbel zo effectief in het beschermen van het leefmilieu van ijsbeer, neushoorn en orang-oetan. Doneren kon via SMS of internet, waarna de microdonateurs werden benaderd om vaste donateur te worden.

Media- en middelenstrategie

Voor een zo groot mogelijk bereik is gekozen voor een breed palet aan middelen waaronder print, radio, TV (met Carice van Houten, André Kuipers en Harm Edens), free publicity (Koffietijd, X-Factor, Life 4 You), online (platform, display en social media), partnercommunicatie, telemarketing en e-mail follow up.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken