DE MUTS VAN ‘63

Unilever Unox / Being There

award
Winnaar 2009

Bekijk deze campagne op pagina 368 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Unilever Unox
Titel
Premium (een ouderwetse schaatsmuts)
Bureau
Being There
Account
Ellen van der Sprong, Ineke van der Gang
Copy
Erwin Schieven
Art
Emiel van Beek
Strateeg
Edward Stolze
Opdrachtgever
NIEK DE ROOIJ, PHILIP PIETERS
Film/Productiemaatschappij
Annabel van Ditmar, Filmmore, Bridge Entertainment Group
Editor
Nick Jongerius
Muziek
Ronald Schilperoort
RTV-producer
Annabel van Ditmar
Fotografie
David Finato
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Unilever Unox
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Being There
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie winnaars

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Het nieuwe premiaat van Unox hypen voordat het in de winkel ligt.

Doelgroep

Nederlanders die van binnen warm worden als het buiten begint te vriezen.

Strategie/Concept

De merkwaarden van Unox zijn stevig geworteld in de emotie van de Hollandse winter. Als partner van De Hel van ‘63 speelt Unox in op de nostalgie rond de Tocht der tochten. Er werd een nieuw premiaat geïntroduceerd: een retro schaatsmuts. Voor de promotie werd dezelfde communicatiestrategie gebruikt als voor de film. Om te beginnen gaven we het premiaat een nieuwe naam. De Muts van ‘63. Vervolgens kreeg de muts o.a. een eigen trailer (met de helden van toen), een making of, een rol op de filmpremière en een eigen première in een koelcel.

Media- en middelenstrategie

tv, bioscoop, internet, (online) PR, brand experience en winkelvloer.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen