De mooiste bestemming blijft toch thuis.

NS / N=5

award
Winnaar 2017

Bekijk deze campagne op pagina 84 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
NS
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Leonie van der Mark, Yoeri Kastelein
Copy
Bart Kooij
Art
Olaf van der Geld, Bart Kooij
Strateeg
Joris Gruiters, Silvia van Hooft
Opdrachtgever
Marieke Nijhoff, Karin ter Hofte, Katja Romantsova
Film/Productiemaatschappij
New AMS Film Company, Jacobine van Hellemond
Editor
Amber Hooijmans
Muziek
Simon & Garfunkel – Homeward Bound / sync & re-recording: cris&jef music
RTV-producer
Guy van der Hoop
In samenwerking met
Initiative
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Corporate
Meer Corporate winnaars

Corporate

Doelstelling

Merksympathie. Dat is de kerndoelstelling van deze campagne. Merksympathie is een van de belangrijkste drivers van de legitimatie van een publieke dienst als de spoorwegen. In een jaar met veel oponthoud voor reizigers door werkzaamheden aan het spoor, verbouwingen aan stations en een drastisch nieuwe dienstregeling was 2017 een lastig jaar voor NS. Intern en extern. Daarom koos NS voor een eindejaarsoffensief om de merksympathie en de interne trots een forse impuls te geven.

Doelgroep

Alle Nederlanders (reizigers en niet-reizigers). Al het NS-personeel.

Strategie/Concept

Treinromantiek is het grote merkidee. In deze campagne laten we een jaar lang treinromantiek van alle dag zien. Een documentaire waarin we echte reizigers 365 dagen volgden. In elk seizoen. Van grote evenementen tot de kleine momenten zoals het dagelijkse ritje naar het werk of een dagje naar het strand. We laten zien dat NS Nederland het hele jaar overal naartoe heeft gebracht. Maar waar je ook heen gaat, de mooiste bestemming blijft toch altijd thuis. Een gevoel dat perfect aansluit bij de kerstgedachte die we aan het eind van het jaar allen beleven. De film voor de medewerkers kent dezelfde opzet, maar daarin zien we veel meer shots achter de schermen van NS. En sluiten we af met een persoonlijke boodschap van de bestuursvoorzitter Roger van Boxtel.

Media- en middelenstrategie

Emotie is de kern van de campagne. Daarom kozen we voor film. Die vertoonden we op televisie en online om snel een groot bereik op te bouwen. Maar natuurlijk ook in alle social kanalen om zo dicht mogelijk bij de mensen te komen. Intern kregen alle medewerkers bij hun eindejaarsgeschenk namens alle directieleden persoonlijk een mail met daarin een link naar de film.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen