De Milka smaak van Nederland

De Milka smaak van Nederland

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
MONDELēZ/MILKA
Bureau
ALFRED INTERNATIONAL
Jaar
2019
Paginanummer
194

Doelstelling

Milka, het bekendste chocolademerk van Nederland, heeft het qua marktaandeel lastig. Met nieuwe, hippe smaken slagen nieuwkomers erin marktaandeel af te snoepen. Hoewel Milka ook een brede range met spannende smaken heeft, is het lastig om kopers vast te houden. Oorzaak: de breedte van de range is nog onbekend. Het doel is duidelijk: pak marktaandeel terug door Nederland te laten zien dat Milka een groot aantal spannende smaken heeft.

Doelgroep

Gezinnen en Millennials die uit steeds meer merken en soorten chocolade kunnen kiezen.

Merkomschrijving

Milka, chocolade met een verrassend aantal smaken.

Concept

De brede range van Milka introduceren we met: De Smaak van Nederland. Een knipoog naar populaire talentenshows als de Voice. Iedere smaak krijgt het podium om Nederland voor zich te winnen, waarna wordt gevraagd om te stemmen op je favoriete smaak. Zo maak je kans op een Mega-Milka-reep. Het resultaat: de range komt onder de aandacht én engagement.

Media- en middelenstrategie

De Blue Monday van bekende influencers wordt lila als ze een Mega-Milka-reep met álle smaken ontvangen en dit massaal delen op social media. De campagne is daarna uitgerold op TV, digital en outdoor.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken