De mic van NIX

De mic van NIX

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
RIJKSOVERHEID / MINISTERIE VAN VOLKSGEZONDHEID, WELZIJN EN SPORT
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2018
Paginanummer
396

Doelstelling

Bijdrage leveren aan het positieve imago van NIX18 door op een sympathieke slimme manier zichtbaarheid te creëren voor NIX18 onder de doelgroep.

Doelgroep

Jongeren van 12 tot 16 jaar.

Merkomschrijving

NIX18 staat voor niet roken en niet drinken onder de 18 jaar.

Concept

Defano presenteert het jaarlijkse YouTube award festival VEED. Door zijn microfoon te branden met NIX18 is gedurende de hele show (inclusief de live stream) het NIX18 merk zichtbaar geweest. Dat was al niet NIX! Maar elke winnaar heeft vervolgens zijn of haar overwinning speech gedeeld op de eigen sociale kanalen. De microfoon werd ons paard van Troje want zo bereikten we miljoenen kijkers!!

Media- en middelenstrategie

De meest ideale partner en media moment als het gaat om het bereiken van onze doelgroep: De VEED Awards, ook wel de Oscars van de Nederlandse YouTube industrie, met 850.000 trouwe volgers en stemmers. In de slipstream van het event kwam onze content ook in de tijdlijnen van de winnaars.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken