DE MENZ

DE MENZ

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
MENZIS ZORG EN INKOMEN
Bureau
N=5
Jaar
2005
Paginanummer
306

Winnaar 2005

Doelstelling

Menzis positioneren als een nieuw en vertrouwd A-merk in de zorgverzekeringen om daarmee bestaande klanten van Amicon, Geové en NVS geruisloos te laten overgaan naar Menzis. En niet-klanten warm te maken voor deze nieuwe verzekeraar. Bekend maakt bemind.

Doelgroep

Bestaande klanten, niet-klanten, eigen medewerkers en influentials

Concept

Bij Menzis staat de mens centraal. Dat zit in de naam. Maar het zit vooral in de genen van het bedrijf. Dit is vertaald naar een concept dat gedragen wordt door ’de menz’, verbeeld door een breed scala aan mensen die zich goed voelen. Een advertising property die alle uitingen van het merk herkenbaar en eigen maakt. Daarnaast draagt de inzet van de voorzitter van de RvB van Menzis in belangrijke mate bij aan het vertrouwde gevoel dat Menzis wil overbrengen. Een bijzondere uitvoering van het nummer ’somewhere over the rainbow’ draagt bij aan het feelgood-gehalte. De muziek is met stip op nummer 2 in de Reclamehit Top 10 gekomen, hetgeen de merkherkenning en waardering enorm heeft versterkt. TITEL DE MENZ 307 website dm banners campagneboek medewerkers GEÏNTEGREERDE C O M M U N I C AT I E sponsoradvertentie jaarverslagen event medewerkers

Media- en middelenstrategie

Een breed pakket aan middelen, zowel intern als extern. Deze alom aanwezigheid had tot doel om snel een vertrouwde positie te creëren. Teasing abri’s gevolgd door een forse aftrap op tv, radio en abri’s om Menzis emotionele relevantie te geven en om snel naamsbekendheid te realiseren. Dagblad om Menzis instrumentele relevantie te geven. De website werd vernieuwd, direct mail en nieuw vormgegeven magazine gericht op bestaande klanten. Grootschalig event voor alle eigen medewerkers om het einde van het integratieproces van de drie oude merken te markeren en de geboorte van een nieuw merk te vieren. Interne postercampagne, jaarverslagen, campagneboek voor medewerkers en speciale uitgave voor influentials. En er zijn sponsoradvertenties gemaakt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken