De meest liefdevolle kerst ooit

De meest liefdevolle kerst ooit

Categorie
Retail
Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
TBWANeboko
Jaar
2021
Paginanummer
318

Nominatie 2021

Doelstelling

Nu samen tijd doorbrengen lang niet meer zo vanzelfsprekend is, wordt kerst meer dan ooit het moment om in elkaars nabijheid te vieren. Albert Heijn snapt dit als geen ander. Daarom moet de campagne het warme kerstgevoel waar Nederland zo naar hunkert maximaal aanzetten. En klanten natuurlijk ook inspireren, helpen en activeren. Met als doel dé supermarkt voor kerst te zijn en te groeien in marktaandeel.

Doelgroep

Kerst vierend Nederland.

Merkomschrijving

Kerst is een bijzondere periode, zeker voor AH. Begin december komt heel AH in kerstsferen, van winkel tot website en van Allerhande tot campagne. De feestdagen zijn immers hét moment om invulling te geven aan de Beter Eten-missie. Dit doet AH door Nederland te inspireren en helpen om samen heerlijk te kunnen genieten van bijzondere gerechten én elkaars warme nabijheid.

Concept

Kerst is de mooiste tijd van het jaar en zeker in 2021 hét moment om samen met je dierbaren door te brengen. Daarom staat bij AH dit jaar alles in het teken van de meest liefdevolle kerst ooit: van liefde voor elkaar tot liefde voor eten. De kerstemotie wordt maximaal aangezet met het kleinste grootse liefdesverhaal van het jaar, van hamster tot familie. Daarnaast geeft AH inspiratie voor kerst- en “shared dining”-recepten om samen te genieten van een grootse en liefdevolle kerst. Bijvoorbeeld door je dierbaren te verrassen met een liefdevol cadeaupakket of een prachtig grand dessert. En voor mensen die zin hebben om samen kerst te vieren, maar even niet weten met wie, hebben we met Resto VanHarte duizenden mensen samen aan de kersttafel gebracht, zowel fysiek als online. Zo geven we overal invulling aan “Beter eten verbindt” met een fonkelend hartje als verbindend campagne-element.

Media- en middelenstrategie

Alle media en middelen stonden in dienst van de meest liefdevolle “Merry little Christmas” ooit, natuurlijk op Sky Radio. Tv voor bereik, kerstgevoel en traffic. Beter dan ooit volgden we het klantritme door 'kerst' net wat eerder aan te zetten, met receptinspiratie via o.a. Pinterest, dagbladen en Allerhande. Ook verlekkerden we het straatbeeld (o.a. outdoor, AH-bezorgbus). Samen met All You Need Is Love gaven we het kerstgevoel een extra liefdevolle impuls.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken