De meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland

De meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
DE VOEDSELBANK
Bureau
The Communication Company
Jaar
2018
Paginanummer
304

Doelstelling

Awareness voor De Voedselbank.

Doelgroep

Iedereen boven de armoedegrens.

Merkomschrijving

De Voedselbank voorziet de armste mensen in Nederland van gratis voedselpakketten.

Concept

Het gaat de laatste tijd weer zo goed met de economie dat het thuis laten bezorgen van luxe en hippe maaltijdboxen steeds populairder wordt. Terwijl er nog steeds mensen onder de armoedegrens leven en aangewezen zijn op de Voedselbank voor hun eigen 'maaltijdbox'. Voor hen geen luxe, maar echt een levensbehoefte. Oftewel: 'De meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland'.

Media- en middelenstrategie

Niet een introductiecampagne van een nieuwe, hippe maaltijdbox, maar van een maaltijdbox die er écht toe doet. Deze 'meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland' wordt o.a. gepromoot in online commercials door Herman den Blijker en René Froger. Daarnaast worden landelijk flyers verspreid, promotieteams ingezet en zijn er acties bij de lokale Voedselbanken. Hierbij roepen we iedereen op om voor 5 euro een maaltijdbox te doneren aan iemand die deze écht kan gebruiken. Dat kan via doneereenmaaltijdbox.nl of door het scannen van de Tikkie betaalcode.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken