DE MARINE VERGROOT JE WERELD

KONINKLIJKE MARINE / ACA/JES Communicatie en Combat

Bekijk deze campagne op pagina 414 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
KONINKLIJKE MARINE
Titel
Arbeidsmarktcommunicatie
Bureau
ACA/JES Communicatie en Combat
Account
Onno Gout, Pieter Ton, Dorien Paans, Femke Creemers
Copy
Ed Schriel, Ruud van Esch
Art
Jean-Paul Terpstra, Ronald Bos
Strateeg
Dinand Jansen, Paul Sikkema
Opdrachtgever
LIANNE TOEBES, JAIME KARREMANN, BREGJE HEIJMANS, ROB LOKMAN
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KONINKLIJKE MARINE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ACA/JES Communicatie en Combat
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Personeel
Meer Personeel inzendingen

Personeel

Doelstelling

De marine wil een grotere inhoudsbekendheid als werkgever. Om daarmee haar werkgeversimago en voorkeurspositie te versterken.

Doelgroep

Imago: de totale Nederlandse bevolking van 12 jaar en ouder, waaronder influentials en toekomstige werknemers. Werving: mannen en vrouwen van 17 tot 24 jaar, alle opleidingsniveaus.

Strategie/Concept

De marine staat voor samen werken en samen leven. Dat moeten we dan ook laten zien en beleven. Op een persoonlijke, toegankelijke manier helder maken dat de marine teamwork is. Herkenbare ‘characters’, mensen van vlees en bloed die echt werken bij de marine, dragen de campagne. Zij bewijzen op alle mogelijke manieren dat de marine je wereld groter maakt: je verlegt er je grenzen, zowel geografisch als persoonlijk. TITEL DE MARINE VERGROOT JE WERELD 415 Brochures per vooropleiding Homepage en pagina’s van karakters PERSONEEL

Media- en middelenstrategie

Imago legt de basis voor werving. Het hart van de campagne is internet, omdat we daarmee binnen de jonge doelgroep de gewenste merkbeleving kunnen realiseren. Alle overige media en middelen (TV en radio voor imago; radio, print, online, events en schoolmedia voor werving) leiden daarom toe naar de website www.werkenbijdemarine.nl Op die website leiden de ‘characters’ de bezoekers met weblogs, online voorlichtingen, etc. naar een database van mensen die graag bij de marine willen werken. CRM-activiteiten maken van deze arbeidsmarktcampagne echte relatiemarketing.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen