De man in de Media Markt

MEDIA MARKT / JWT Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 366 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
MEDIA MARKT
Titel
Retail
Bureau
JWT Amsterdam
Account
Linda Jansen, Edgar Molenaars, Alexander Buining, Elisah Boektje
Copy
Friso Ludenhoff, John Vonk, Thomas Reinhold, Bas Korsten (ECD)
Art
Maarten Vrouwes, Jeena van der Heul, Tibor van Ginkel
Strateeg
Jan Bouts
Opdrachtgever
Dennis Hooijmans, Antoine Brouwer, Peggy Zwetheul, Tessa Bruggink, Rick Bouwmeester, Lenia Mavrikis
Film/Productiemaatschappij
Pink Rabbit
Editor
Linh Kruger, Manu van Hoven, Martin Heijgelaar
Muziek
Music Director, Hielke Praagman
In samenwerking met
-
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MEDIA MARKT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van JWT Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

De Media Markt is van naam en pay-off bekend, maar in feite een grote onbekende door het woud van acties. We moeten Nederland de Media Markt laten kennen op zijn kwaliteiten: de meest ideale winkel voor iedereen die elektronica wil kopen.

Doelgroep

Een breed publiek Nederlanders, klanten en niet-klanten, voornamelijk tussen de 17 en 45 jaar.

Strategie/Concept

Om Nederland te laten zien hoe geweldig de Media Markt is, hebben we een campagne gebouwd die de bestaande pay-off inhoudelijke lading geeft. Hierbij hebben we gekozen voor een persoon die de Media Markt zo geweldig vindt dat hij heeft besloten er te blijven wonen. Als een kind in een snoepwinkel heeft hij in de Media Markt immers alles wat zijn hartje begeert. Hij kan er zijn eten in de koelkast kwijt, elke dag zijn was doen in een andere wasmachine, en natuurlijk gamen of films kijken op de grootste beeldschermen die er bestaan. Deze man komt op een natuurlijke en plezierige manier in aanraking met alle producten van de Media Markt. Zo blijft hij zich verbazen over hoe geweldig de winkel eigenlijk is.

Media- en middelenstrategie

Gekozen is om tv op twee niveaus in te zetten: communicatie van de winkelformule op thematisch niveau met 30-40'' tvc's, en op transactioneel niveau korte 15' stand-alone commercials die wekelijkse aanbiedingen in een consistent construct communiceren.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen