Communicatiestrategie: We creëren toegankelijkheid door dichter op onze doelgroep te gaan zitten. Dichter op hun taal, mediagedrag en belevingswereld. Van informeren naar beleven. Personeelswerving is effectiever als potentiële medewerkers de organisatie en de banen indringend kunnen ervaren. Concept: Paul maakt jongeren wegwijs in de wereld van de Luchtmacht. Op tv en online. Via zijn vragen aan Luchtmachters focussen we op de beleving van de baan en van de Luchtmacht. Zoals “Hoe voelt het om te vliegen?” De antwoorden van de Luchtmachters worden verbeeld door metaforen. Alsof we even in hun hoofd kunnen kijken en zien wat ze denken. Via metaforen kunnen we ook de kicks verbeelden van beroepen die ogenschijnlijk saaier zijn en geven we de campagne een eigen gezicht. Allerlei beroepen en vakgebieden (techniek, logistiek) komen voorbij. Ook cultuuraspecten als teamsfeer. Voor beinvloeders (decanen en ouders) maakten we commercials met Paul en Luchtmachters die net terug uit Afghanistan zijn. Op de site is meer informatie over uitzending te vinden. De backbone van de campagne is de belevenissite Base-X, een virtuele Luchtmachtbasis. Je kunt er ervaren hoe het is in de verkeerstoren, een F-16, de werkplaats, de fitnessruimte enz. Naast vele 3D modellen van materieel kun je ruim 25 beroepen ‘ervaren’. Of serious games spelen rond belangrijke vaardigheden en competenties. De tv-commercials hebben (samen met vele andere middelen) een drive to web-functie. Op Base-X ervaar je hoe exciting de Luchtmacht is (emotie). Base-X is er ook voor vele latente zoekers. Je klikt door naar werkenbijdeluchtmacht.nl als je toe bent aan de feitelijke informatie (ratio).