De kracht van zacht

De kracht van zacht

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
LONKA
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2015
Paginanummer
279

Doelstelling

Lonka wil als kleine speler groeien in de snoep- en chocoladecategorie. Daartoe zijn twee zaken van belang:
- stijging van de spontane merkbekendheid
- claimen van een eigen, relevant domein binnen de categorie

Doelgroep

Vrouwen, 25 – 49 jaar.

Concept

Lilly Lonka en de zachte lekkernijenfabriek. Lonka heeft door overnames een zeer gevarieerd assortiment: fudge caramel, soft nougat en sinassnippers. Wat deze producten bindt is de zachte structuur die smelt in je mond. Een zeer relevante producteigenschap die nog niet geclaimd is. Met Lilly Lonka als herkenbare spokesperson zien we dat alles bij het bedrijf zacht is. Bijna alles. Want als je er de spot mee drijft, zijn ze keihard…

Media- en middelenstrategie

Het concept wordt neergezet met een TV- commercial en doorgetrokken naar de Huishoudbeurs, website en winkelvloer. En zacht wordt zelfs een kernwaarde bij de bedrijfsstrategie. Blijkbaar met succes, want enkele maanden na lancering van de campagne wordt het bedrijf verkocht aan multinational Cloetta.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken