De kracht van vriendelijkheid

TRANSAVIA / KOKORO Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 476 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
TRANSAVIA
Titel
Luchtvaartmaatschappij
Bureau
KOKORO Amsterdam
Account
Annette Menheere, Valery Story
Copy
Merlijn van Vliet
Art
Wouter Vanhaeren
Strateeg
Rik Heijmen
Opdrachtgever
Roy Scheerder, Paul de Raad, Kim van Eck, Carly ter Doest
Film/Productiemaatschappij
WeFilm (regisseur Hugo Keijzer), Loudness
Editor
De Grot
Muziek
Massive Music
In samenwerking met
WeFilm, Loudness, Massive Music, Alion
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van TRANSAVIA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van KOKORO Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Creëer merkvoorkeur voor Transavia. Ontwikkel een nieuwe campagne die past bij de positionering van de grootste lowcost luchtvaartmaatschappij van Nederland, waar je naast een betaalbare prijs ook kunt rekenen op gastvrijheid en vriendelijke service.

Doelgroep

Zowel de vrijetijdsreizigers voor een vakantie of korte trip als de zakelijke reizigers.

Strategie/Concept

Met de campagne Kracht van Vriendelijkheid positioneert Transavia zich als een sympathiek merk waar je naast een betaalbare prijs kunt rekenen op gastvrijheid en vriendelijke service.
Transavia staat bekend als een informeel, menselijk bedrijf. Gastvrijheid zit al 50 jaar in de genen van de luchtvaartmaatschappij. Gastvrijheid gaat om de menselijke connectie die met iedereen aan boord gemaakt wordt. Die gastvrijheid wil Transavia overal uitdragen.
De nieuwe campagne gaat dus niet over reizen of bestemmingen, maar herinnert Nederland aan de kracht van vriendelijkheid. Vriendelijkheid zit in ons allemaal en werkt aanstekelijk. Door zelf vriendelijk te zijn, wordt de wereld om je heen vanzelf een leukere plek om in te leven.
Dat is hard nodig in een tijd waarin we vriendelijkheid soms lijken te vergeten.
De hartverwarmende TV commercial laat de aanstekelijkheid van vriendelijkheid zien. Van de liftdeur openhouden voor iemand die aan komt rennen, de telefoon uitlenen aan een ander als de batterij het laat afweten tot aan de stewardess die een verloren knuffel opraapt en teruggeeft aan een kind. Bij Transavia merken we het iedere dag; vriendelijkheid brengt je verder.

Media- en middelenstrategie

Transavia werkt met het zogeheten touch-tell-sell-concept. Dit concept vormt de basis voor zowel het creatieve werk als de mediastrategie. De touchlaag wordt ingevuld door TV (hoofdspot met tag-on), waarin de kracht van vriendelijkheid centraal staat. Met een social activatie werd dit verder ingevuld. De online campagne bevestigt het merkidee en gaf de bewijsvoering. Met name in owned media en retargetting werd de sell laag ingevuld met concrete bestemmingen en prijzen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen