De kracht van vriendelijkheid

De kracht van vriendelijkheid

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
TRANSAVIA
Bureau
KOKORO Amsterdam
Jaar
2015
Paginanummer
476

Doelstelling

Creëer merkvoorkeur voor Transavia. Ontwikkel een nieuwe campagne die past bij de positionering van de grootste lowcost luchtvaartmaatschappij van Nederland, waar je naast een betaalbare prijs ook kunt rekenen op gastvrijheid en vriendelijke service.

Doelgroep

Zowel de vrijetijdsreizigers voor een vakantie of korte trip als de zakelijke reizigers.

Concept

Met de campagne Kracht van Vriendelijkheid positioneert Transavia zich als een sympathiek merk waar je naast een betaalbare prijs kunt rekenen op gastvrijheid en vriendelijke service.
Transavia staat bekend als een informeel, menselijk bedrijf. Gastvrijheid zit al 50 jaar in de genen van de luchtvaartmaatschappij. Gastvrijheid gaat om de menselijke connectie die met iedereen aan boord gemaakt wordt. Die gastvrijheid wil Transavia overal uitdragen.
De nieuwe campagne gaat dus niet over reizen of bestemmingen, maar herinnert Nederland aan de kracht van vriendelijkheid. Vriendelijkheid zit in ons allemaal en werkt aanstekelijk. Door zelf vriendelijk te zijn, wordt de wereld om je heen vanzelf een leukere plek om in te leven.
Dat is hard nodig in een tijd waarin we vriendelijkheid soms lijken te vergeten.
De hartverwarmende TV commercial laat de aanstekelijkheid van vriendelijkheid zien. Van de liftdeur openhouden voor iemand die aan komt rennen, de telefoon uitlenen aan een ander als de batterij het laat afweten tot aan de stewardess die een verloren knuffel opraapt en teruggeeft aan een kind. Bij Transavia merken we het iedere dag; vriendelijkheid brengt je verder.

Media- en middelenstrategie

Transavia werkt met het zogeheten touch-tell-sell-concept. Dit concept vormt de basis voor zowel het creatieve werk als de mediastrategie. De touchlaag wordt ingevuld door TV (hoofdspot met tag-on), waarin de kracht van vriendelijkheid centraal staat. Met een social activatie werd dit verder ingevuld. De online campagne bevestigt het merkidee en gaf de bewijsvoering. Met name in owned media en retargetting werd de sell laag ingevuld met concrete bestemmingen en prijzen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken