De Kortetermijn Tonijn

De Kortetermijn Tonijn

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ASN BANK
Bureau
Selmore Creative Agency
Jaar
2020
Paginanummer
203

Doelstelling

Een duurzame bank gaat ook duurzaam om met haar campagnes. Maar het PVC-Paardje, een boodschap over plastic, inzetten is in 2020 ongepast. De uitdaging: met een zeer beperkt budget een nieuw, eigen en bovenal relevant duurzaam geluid laten horen dat past binnen de maatschappelijk context.

Doelgroep

Gemaksduurzamen: mensen die wel willen kiezen voor duurzaam, maar soms een duwtje in de rug nodig hebben.

Merkomschrijving

ASN Bank werkt al sinds de oprichting in 1960 aan een toekomstbestendige samenleving

Concept

Slim gebruikmakend van bestaand animatiemateriaal produceren we een ogenschijnlijk compleet nieuwe campagne die perfect past in de coronatijdsgeest: de Kortetermijn Tonijn. Een sympathieke spiegel van ons eigen gedrag. Maar bovenal een positieve oproep om oog te blijven houden voor het oplossen van lange termijn wereldproblemen in een tijd waarin we vooral bezig zijn met de (economische) problemen op de korte termijn.

Media- en middelenstrategie

Via TV, OLV, radio en dagblad weet de Kortetermijn Tonijn de harten van mensen te veroveren en aan te zetten tot overstappen van bank. En ons fabeldier blijkt een nieuw begrip, dat zelfs de Champions League haalt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken