De (KiKa) Berentribune

De (KiKa) Berentribune

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
STICHTING KINDEREN KANKERVRIJ (KIKA) SAMEN MET MSD NEDERLAND EN SC HEERENVEEN
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2020
Paginanummer
99

Winnaar 2020

Doelstelling

Met een opvallende actie willen MSD en sc Heerenveen geld inzamelen voor KiKa.

Doelgroep

Iedereen die wil bijdragen aan een maatschappelijk doel en Heerenveenfans in het bijzonder.

Merkomschrijving

Een bijzondere samenwerking tussen een geneesmiddelenbedrijf (MSD), een profvoetbalclub (sc Heerenveen) en KiKa.

Concept

Door Covid is het lastig om fondsenwervende evenementen te organiseren. Het profvoetbal is hervat, maar stadions blijven leeg. Treurig, maar een uitgelezen kans voor MSD Nederland om samen met sc Heerenveen en KiKa in actie te komen: MSD schenkt 15.000 KiKaberen getransformeerd tot sc Heerenveenfans. Alle beren op de tribune worden verkocht via www.kikaberenactie.nl. De totale opbrengst komt ten goede aan KiKa.

Media- en middelenstrategie

De actie heeft op het juiste moment ingespeeld op het heersende sentiment: het gemis van het bijwonen van voetbalwedstrijden, de urgentie om geld in te zamelen voor het goede doel en de aaibaarheid van de beren als voetbalfans. Door de inzet van PR en met een item op CNN gaat de actie de hele wereld over. Via impactvolle campagnevideo's (gedeeld op eigen social kanalen) komen de beren als echte Heerenveensupporters tot leven.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken