De (KiKa) Berentribune

De (KiKa) Berentribune

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
STICHTING KINDEREN KANKERVRIJ (KIKA) SAMEN MET MSD NEDERLAND EN SC HEERENVEEN
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2020
Paginanummer
478

Nominatie 2020

Doelstelling

Geneesmiddelenbedrijf MSD, KiKa en sc Heerenveen vragen met een opvallende actie aandacht voor kinderen met kanker en willen de gemiste donaties compenseren. Tegelijkertijd draagt de actie bij aan het tonen van de maatschappelijke betrokkenheid van MSD en sc Heerenveen en hun langlopende samenwerking met KiKa; wat een boost geeft aan de interne trots en betrokkenheid. Zo smelten de doelen van de drie merken op een prachtige manier samen.

Doelgroep

Iedereen die wil bijdragen aan een maatschappelijk doel en Heerenveenfans in het bijzonder.

Merkomschrijving

Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) zet zich in voor het vergroten van de overlevingskans van kinderen met kanker. MSD zet zich als grootste geneesmiddelenbedrijf in Nederland ook in tegen kanker en neemt daarin ook breder haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. sc Heerenveen is meer dan alleen een profvoetbalclub en toont samen met supporters en spelers haar maatschappelijke betrokkenheid.

Concept

Door de coronamaatregelen is het in 2020 voor goede doelen amper mogelijk om fondsenwervende evenementen te organiseren. Het profvoetbal is hervat, maar de stadions blijven leeg. Treurig, maar ook een uitgelezen kans voor MSD Nederland, om samen met sc Heerenveen en KiKa een opvallende actie te initiëren: MSD schenkt 15.000 KiKaberen, voor de gelegenheid getransformeerd tot Heerenveenfans. De hele tribune wordt gevuld met deze speciale beren en worden verkocht via www.kikaberenactie.nl. De totale opbrengst komt ten goede aan KiKa.

Media- en middelenstrategie

Voor een 360 aanpak heb je niet altijd TV nodig. Deze actie bewijst dat je met spraakmakende owned en earned content een aantoonbaar effect kan realiseren; maatschappelijk én commercieel. De actie gaat de hele wereld over door de inzet van PR (met extra focus op sportzenders- en programma's) met als hoogtepunt een item op CNN Live. Via impactvolle video's leven de beren als echte Heerenveensupporters naar de wedstrijd toe en overhandigen ze na de wedstrijd namens MSD per parachute een cheque aan KiKa. De video's worden gedeeld via social kanalen van MSD, KiKa en sc Heerenveen. Ook de medewerkers worden actief betrokken en helpen vrijwillig mee met het volzetten van de tribunes met de beren. Verdere aanmoediging vindt plaats in de vorm van spandoeken aan de tribunes.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken