De juiste vragen

De juiste vragen

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
UNIVÉ
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2014
Paginanummer
174

Doelstelling

Bewuste merkvoorkeur Univé versterken en verdiepen. En het verzilveren van de merkkracht door bestaande klanten sterker te binden (behoud) en nieuwe klanten aan te trekken (conversie).

Doelgroep

Univé richt zich op de familie in plaats van op het individu. Die familie is breder dan het gezin en omvat meerdere generaties die thuis of elders wonen. Aangetrouwde familieleden, maar ook goede vrienden die als familie voelen. Overige kenmerken: wonen vooral in kleinere steden en dorpen, zijn iets traditioneler, risicomijdend en ook erg trouw.

Concept

Mensen zijn onzeker over de toekomst en hun financiën. Univé helpt haar leden bij het nemen van de juiste beslissingen op het gebied van financiën en biedt daardoor zekerheid. Je weet immers zelf uiteindelijk het beste wat je wel en niet nodig hebt als het gaat om financiële zaken, zoals verzekeren. Door vragen te stellen kan Univé je helpen om er achter te komen wat jij of jullie nodig hebben, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken. Een vraag zoals 'Heeft u eigenlijk wel een nieuwe auto nodig als uw huidige total loss is, of wilt u gewoon dezelfde?' stelt onze leden in staat om zelf te bepalen wat voor soort dekking ze nodig hebben. Oftewel: de juiste vragen, leiden tot de juiste beslissingen.

Media- en middelenstrategie

De campagne bestond uit massamediale middelen zoals tv, radio en outdoor rondom de lokale Univé vestigingen. En uiteraard waren we online aanwezig met bannering, online tools met onze vragen die jou aan het denken zetten en uiteraard met een website die volledig aansluit bij de campagne. Voor de lokale vestigingen werd een toolkit ontwikkeld met lokale print, narrowcasting, direct mails en e-mails voor bestaande klanten en POS materiaal.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken