De introductie van First Class Internet in Nederland

XS4ALL / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 104 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
XS4ALL
Titel
Internet, tv en bellen
Bureau
N=5
Account
Anouk Zink, Leonie van der Mark, Yoeri Kastelein
Copy
Thijs Bontje, Zwier Veldhoen
Art
Daniel te Lindert, Olaf van der Geld, Lukas van de Ven
Strateeg
Marc Oosterhout, Joris Gruiters, Silvia van Hooft
Opdrachtgever
Marieke Willemsen, Claudia Ammerlaan, Anouk van Dijk, Annemiek Stijl, Dennis van Steijn
Film/Productiemaatschappij
Akula
Editor
Govert Janse
Muziek
MOST
RTV-producer
Guy van der Hoop
Fotografie
Ron Gessel, Anne Doctor
Illustraties
Sander Brouwer, Renoud Netjes
In samenwerking met
Mindshare, Dietwee, Fabrique, Qban, WijZe, Pink Marketing
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van XS4ALL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

XS4ALL wordt als premium internetprovider al jaren als beste getest door de Consumentenbond. Toch wist het merk de afgelopen jaren deze kwaliteit onvoldoende te claimen. Gevolg: lage instroom van nieuwe en hoge uitstroom van bestaande klanten. De nieuwe positionering First Class Internet had tot doel hier verandering in te brengen. En de kwaliteit van XS4ALL beter over de bühne te brengen, om zo ook de premium abonnementsprijzen weer te kunnen rechtvaardigen.

Doelgroep

Primair klanten, secundair prospects.

Strategie/Concept

Met First Class Internet introduceert XS4ALL een nieuwe categorie in de markt, waarmee het zich scherp onderscheidt van 'gewone' providers. Als een van de eerste providers van Nederland heeft het jarenlange kennis en ervaring op het gebied van internet. Niet voor niets heeft XS4ALL daarom een veelbekroonde klantenservice, een voortrekkersrol op het gebied van privacy én de betrouwbaarste internetverbinding van Nederland. Het kan zich daarom met recht als enige First Class noemen. Dat uit zich niet alleen visueel, met bijvoorbeeld het nieuwe premium design van de huisstijl, maar ook inhoudelijk. Zo stond in de introductiecampagne een online documentaire centraal waarin XS4ALL laat zien hoe het zijn expertise inzet om het meest betrouwbare internet te leveren. Het gaat zo bewust boven andere partijen staan, op een manier die past bij het merk: kwalitatief hoogstaand en inhoudelijk sterk. Heel First Class dus eigenlijk.

Media- en middelenstrategie

De online documentaire, te zien op een speciale landingspage, werd eerst onder klanten gelanceerd. Hierna werd deze breed uitgerold via TrueView op YouTube en, ingekort, op tv. Banners, radio en IM's zorgden voor sales. Op de dag van de livegang van de campagne werd ook in één keer de nieuwe First Class huisstijl gelanceerd. Overal waar XS4ALL op stond, van handleiding tot briefpapier, sloot zo vanaf dag 1 aan bij de nieuwe positionering. Door alles consistent door te voeren werd met een beperkt budget maximale impact gerealiseerd.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen