DE HERINNERINGSMINUUT

Yarden / Endemol/LEMZ

Nominatie 2009

Bekijk deze campagne op pagina 155 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Yarden
Titel
Yarden Uitvaartorganisatie
Bureau
Endemol/LEMZ
Account
Laura Bremerkamp (LEMZ)
Copy
Mark van der Werff (Endemol)
Art
Mark van der Werff (Endemol), Gijs Peetsold (Endemol), Bram Tervoort (LEMZ)
Strateeg
Mark Woerde (LEMZ)
Opdrachtgever
GIJS PELSER, HUUB LANGENDONK
Film/Productiemaatschappij
Endemol, regisseur: Maurice Ramaekers
RTV-producer
Saskia Lenferink (Endemol)
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Yarden
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Endemol/LEMZ
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

De Herinneringsminuut is door uitvaartorganisatie Yarden in het leven geroepen met als enige doel om alle nabestaanden in de moeilijke tijd van het jaar, tussen kerst en oud en nieuw, collectief een moment te geven om overleden dierbaren te herinneren.

Doelgroep

Heel Nederland.

Strategie/Concept

Nederland wordt in De Herinneringsminuut uitgenodigd om de overleden dierbare op eigen manier te herinneren. Yarden constateert een groeiende behoefte, mede door de ontkerkelijking, aan manieren om verlies een plek te geven en de nagedachtenis levend te houden.

Media- en middelenstrategie

Op 30 december om 19.50 uur gingen Nederland 1, RTL4, SBS6 en de regionale omroepen 1 minuut “op zwart”. De minuut werd ingeleid door Ursul de Geer die in 2009 werd geconfronteerd met een persoonlijk verlies. Van de ruim 3 miljoen kijkers stonden er meer dan 2 miljoen Nederlanders daadwerkelijk stil bij een overleden dierbare. Het initiatief kreeg veel media-aandacht en werd door Nederland zeer goed ontvangen (gemiddeld waarderingscijfer van een 8,0).

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen