DE HERINNERINGSMINUUT

DE HERINNERINGSMINUUT

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Yarden
Bureau
Endemol/LEMZ
Jaar
2009
Paginanummer
155

Nominatie 2009

Doelstelling

De Herinneringsminuut is door uitvaartorganisatie Yarden in het leven geroepen met als enige doel om alle nabestaanden in de moeilijke tijd van het jaar, tussen kerst en oud en nieuw, collectief een moment te geven om overleden dierbaren te herinneren.

Doelgroep

Heel Nederland.

Concept

Nederland wordt in De Herinneringsminuut uitgenodigd om de overleden dierbare op eigen manier te herinneren. Yarden constateert een groeiende behoefte, mede door de ontkerkelijking, aan manieren om verlies een plek te geven en de nagedachtenis levend te houden.

Media- en middelenstrategie

Op 30 december om 19.50 uur gingen Nederland 1, RTL4, SBS6 en de regionale omroepen 1 minuut “op zwart”. De minuut werd ingeleid door Ursul de Geer die in 2009 werd geconfronteerd met een persoonlijk verlies. Van de ruim 3 miljoen kijkers stonden er meer dan 2 miljoen Nederlanders daadwerkelijk stil bij een overleden dierbare. Het initiatief kreeg veel media-aandacht en werd door Nederland zeer goed ontvangen (gemiddeld waarderingscijfer van een 8,0).
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken