De Herinneringsminuut 2011

De Herinneringsminuut 2011

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Yarden
Bureau
Endemol/Lemz
Jaar
2011
Paginanummer
137

Doelstelling

De Herinneringsminuut heeft als enige doel om alle nabestaanden in de moeilijke tijd van het jaar, tussen kerst en oud en nieuw, een moment te geven om overleden dierbaren te herinneren.

Doelgroep

Heel Nederland.

Concept

Nederland wordt dit jaar voor de derde keer uitgenodigd om tijdens de Herinneringsminuut een overleden dierbare te herinneren. Yarden constateerde ook dit jaar een grote behoefte, mede door de ontkerkelijking, aan manieren om verlies een plek te geven en de nagedachtenis levend te houden.

Media- en middelenstrategie

Op 30 december om 19:58 gingen Nederland 1, RTL4, SBS6 en de regionale omroepen 1 minuut "op zwart". De minuut werd dit jaar ingeleid door Willeke Alberti. Zij verloor dit jaar haar moeder. De minuut werd door meer dan 1.6 miljoen Nederlanders aangegrepen om zelf iemand te herdenken. Ook dit jaar werd het moment als confronterend maar gewenst ervaren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken