De Herinneringsminuut 2010

De Herinneringsminuut 2010

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Yarden
Bureau
Endemol/LEMZ
Jaar
2010

Doelstelling

De Herinneringsminuut heeft als enige doel om alle nabestaanden in de moeilijke tijd van het jaar, tussen kerst en oud en nieuw, een moment te geven om overleden dierbaren te herinneren.

Doelgroep

Heel Nederland.

Strategie/Concept

Nederland wordt in de Herinneringsminuut uitgenodigd om een overleden dierbare op eigen manier te herinneren. Yarden constateerde ook dit jaar een grote behoefte, mede door de ontkerkelijking, aan manieren om verlies een plek te geven en de nagedachtenis levend te houden.

Media- en middelenstrategie

Op 30 december om precies 19:58 gingen Nederland 1, RTL4, SBS6 en de regionale omroepen 1 minuut "op zwart". De minuut werd zeer persoonlijk ingeleid door Robert ten Brink. In de minuut waren de duizenden kaarsjes met namen te zien die online waren ontstoken. De oproepen om mee te doen bestonden uit echte herinneringen opgenomen tijdens Allerzielen. Meer dan 2 miljoen Nederlanders grepen het spraakmakende moment aan om actief iemand te herinneren en gaven het initiatief een 8.2.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken