De Herinneringsminuut 2010

Yarden / Endemol/LEMZ

Bekijk deze campagne op pagina 196 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Yarden
Titel
Uitvaartverzekering
Bureau
Endemol/LEMZ
Account
Patricia Snabilie, Laura Bremerkamp (Lemz)
Copy
Mark van der Werff (Endemol), Chester de Vries (Lemz)
Art
Mark van der Werff (Endemol), Bram Tervoort (Lemz)
Strateeg
Mark Woerde (Lemz)
Opdrachtgever
Gijs Pelser, Huub Langendonk
Film/Productiemaatschappij
Endemol
Editor
Nicolas Ocheda, Warner Krol
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Yarden
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Endemol/LEMZ
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

De Herinneringsminuut heeft als enige doel om alle nabestaanden in de moeilijke tijd van het jaar, tussen kerst en oud en nieuw, een moment te geven om overleden dierbaren te herinneren.

Doelgroep

Heel Nederland.

Strategie/Concept

Nederland wordt in de Herinneringsminuut uitgenodigd om een overleden dierbare op eigen manier te herinneren. Yarden constateerde ook dit jaar een grote behoefte, mede door de ontkerkelijking, aan manieren om verlies een plek te geven en de nagedachtenis levend te houden.

Media- en middelenstrategie

Op 30 december om precies 19:58 gingen Nederland 1, RTL4, SBS6 en de regionale omroepen 1 minuut "op zwart". De minuut werd zeer persoonlijk ingeleid door Robert ten Brink. In de minuut waren de duizenden kaarsjes met namen te zien die online waren ontstoken. De oproepen om mee te doen bestonden uit echte herinneringen opgenomen tijdens Allerzielen. Meer dan 2 miljoen Nederlanders grepen het spraakmakende moment aan om actief iemand te herinneren en gaven het initiatief een 8.2.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen