De Grote Sint Verlanglijst

De Grote Sint Verlanglijst

Categorie
Retail
Adverteerder
Toys XL
Bureau
Pluspoint
Jaar
2012
Paginanummer
444

Doelstelling

De sinterklaasperiode is voor speelgoedfabrikanten en -winkels hét moment om te scoren. Toys XL wilde bestaande en nieuwe klanten dan ook verleiden om juist in deze periode massaal naar hun winkels én webshop te komen.

Doelgroep

Primair: kinderen met een speelgoedwens. Secundair: ouders en grootouders die deze wens doorgaans moeten vervullen.

Concept

Speelboeken zijn leuk. Maar ja: alle spelers in de markt verspreiden ze. Ga je daarin mee of verzin je iets anders om op te vallen? Voor Toys XL is gekozen voor het laatste in de vorm van De Grote Sint Verlanglijst. Maak je verlanglijst en win alles wat erop staat. En gebruik daarvoor gerust de folders en boeken van Bart Smit en Intertoys, want: Toys XL heeft het tóch wel! Toys XL toonde veel lef door in deze periode een folder met een bijna blanco cover te verspreiden. De gedurfde keuze betaalde zich echter uit. Binnen 10 dagen werden er ruim 15.000 verlanglijstjes ingeleverd en realiseerde Toys XL een aanzienlijk hogere omzet dan de rest van de markt. Na afloop van de actie bleken er maar liefst 50.000 verlanglijstjes in de wensput te zijn beland.

Media- en middelenstrategie

De Grote Sint Verlanglijst werd vooral ondersteund door folders. Deze vormden de basis voor de te maken verlanglijstjes. Speciaal voor deze actie is er ook een Grote Sint Verlanglijst App ontwikkeld. Deze app genereerde een aanzienlijk deel van de ingeleverde lijstjes. Verder ondersteunden radio en instore communicatie deze actie.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken