De Grote Sint Verlanglijst

Toys XL / Pluspoint

Bekijk deze campagne op pagina 444 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Toys XL
Titel
Games & Toys
Bureau
Pluspoint
Account
Suzanne Berkhout
Copy
Erwin de Zwart
Art
Eric van Tatenhove
Strateeg
Ron Cijs
Opdrachtgever
Matthijs Bobeldijk
Film/Productiemaatschappij
nvt
Editor
nvt
Muziek
nvt
RTV-producer
nvt
Fotografie
Kim Vuik en John Janssen
Illustraties
Artbox, artiest Johan Kleinjan
In samenwerking met
nvt
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Toys XL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Pluspoint
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

De sinterklaasperiode is voor speelgoedfabrikanten en -winkels hét moment om te scoren. Toys XL wilde bestaande en nieuwe klanten dan ook verleiden om juist in deze periode massaal naar hun winkels én webshop te komen.

Doelgroep

Primair: kinderen met een speelgoedwens. Secundair: ouders en grootouders die deze wens doorgaans moeten vervullen.

Strategie/Concept

Speelboeken zijn leuk. Maar ja: alle spelers in de markt verspreiden ze. Ga je daarin mee of verzin je iets anders om op te vallen? Voor Toys XL is gekozen voor het laatste in de vorm van De Grote Sint Verlanglijst. Maak je verlanglijst en win alles wat erop staat. En gebruik daarvoor gerust de folders en boeken van Bart Smit en Intertoys, want: Toys XL heeft het tóch wel! Toys XL toonde veel lef door in deze periode een folder met een bijna blanco cover te verspreiden. De gedurfde keuze betaalde zich echter uit. Binnen 10 dagen werden er ruim 15.000 verlanglijstjes ingeleverd en realiseerde Toys XL een aanzienlijk hogere omzet dan de rest van de markt. Na afloop van de actie bleken er maar liefst 50.000 verlanglijstjes in de wensput te zijn beland.

Media- en middelenstrategie

De Grote Sint Verlanglijst werd vooral ondersteund door folders. Deze vormden de basis voor de te maken verlanglijstjes. Speciaal voor deze actie is er ook een Grote Sint Verlanglijst App ontwikkeld. Deze app genereerde een aanzienlijk deel van de ingeleverde lijstjes. Verder ondersteunden radio en instore communicatie deze actie.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen