De Grote CliniClowns Meeluisteroperatie

De Grote CliniClowns Meeluisteroperatie

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
CLINICLOWNS
Bureau
LEMZ
Jaar
2015
Paginanummer
308

Doelstelling

De meeste mensen denken bij CliniClowns aan 'afleiding' en 'lachen'. Terwijl het effect van een clownsbezoek op zieke kinderen veel verder gaat. Met deze campagne willen we de doelgroep laten ervaren dat het effect van de CliniClowns niet kinderachtig is, dit is dan ook gelijk de nieuwe pay-off.

Doelgroep

Ouders van jonge kinderen (35+).

Concept

Om mensen anders te laten kijken naar CliniClowns ontwikkelden we een luistercampagne; 'De Grote CliniClowns Meeluisteroperatie': zes korte radio-documentaires waarin Nederland voor het eerst mee kan luisteren met clownsbezoeken. Om het effect van heel dichtbij te kunnen vangen, verwisselden de clowns voor één dag hun vertrouwde neus voor een speciale 'meeluisterneus' met daarin een microfoon.

Media- en middelenstrategie

Met een intensieve radiocampagne van een aantal weken, prime time uitgezonden op nagenoeg alle radiozenders, raken we de doelgroep heel direct.
Na afloop realiseert nagenoeg iedereen zich: het effect van CliniClowns gaat veel verder dan afleiding en lachen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken