DE FOUTE KERSTTRUIEN DAG & HET FOUTE KERST UUR

DE FOUTE KERSTTRUIEN DAG & HET FOUTE KERST UUR

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
QMUSIC & SAVE THE CHILDREN
Bureau
Qmusic
Jaar
2017
Paginanummer
283

Doelstelling

Zoveel mogelijk donaties voor Save the Children in ruil voor Foute Kersturen, waarmee kinderen in de kou een warme trui krijgen. Secundair: bekendheid voor Foute Kersttruiendag op 15 december en dat Save the Children initiatiefnemer is.

Merkomschrijving

Save the Children helpt kinderen op de vlucht, waar zij letterlijk in de kou staan! Ze lopen in zomerkleding in de ijzige kou en regen. Foute Kersttruiendag is een initiatief van Save the Children. Met een donatie van 3 euro help je een kind in een vluchtelingenkamp aan een warme wintertrui.

Concept

Qmusic bedacht voor Save the Children een positieve actie waarbij de luisteraars hun warmte delen en doneren. In het verlengde van het populaire radioprogramma Het Foute Uur bedacht Q Het Foute Kerst Uur. Hoe meer donaties, hoe meer Foute Kerst Uren er te horen zijn. Bij elke 100 donaties, één uur extra Foute Kersthits op Foute Kersttruiendag. Trek je Foute Kersttrui aan op 15 december, doneer en luister, misschien wel de héle dag, naar de Foute Kersthits op Qmusic.

Media- en middelenstrategie

De actie is ingezet op alle platformen van Qmusic; zender breed in-program, promo, tag-on, online, video en social media.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken