De Ford Handicab

FORD NEDERLAND B.V. / Ogilvy & Mather Amsterdam

Nominatie 2017

Bekijk deze campagne op pagina 341 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
FORD NEDERLAND B.V.
Bureau
Ogilvy & Mather Amsterdam
Account
Tom Ijzer, Ann Maes, Joost van der Pol, Tim van Aerschot, Myrte de Jonge
Copy
Djajant Hanenberg, Peter van Rij (CCO)
Art
Helen Fernando, Martijn van Marle (CCO)
Strateeg
Johan Karper
Opdrachtgever
Sebastiaan van der Pol, Anneloes Neven
Film/Productiemaatschappij
Holy Fools, Coen Stroeve
Editor
Brian Ent
RTV-producer
Swantje Hoppe, Vanessa Janssen
In samenwerking met
CAM DAVID
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van FORD NEDERLAND B.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Ogilvy & Mather Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Hoe draagt Ford bij aan het wegnemen van vooroordelen over een handicap? Onderzoek vertelt dat 55% van de gehandicapte Nederlanders niet aan werk komt. Deze doelgroep dient beoordeeld te worden op mogelijkheden, in plaats van beperkingen.

Doelgroep

Nederland

Strategie/Concept

Ford lanceert de Handicab. Gratis taxi's die worden bestuurd door personen met een zichtbare fysieke beperking. Passagiers worden hiermee geconfronteerd en met hun vooroordeel daarover. Dit levert bijzondere ontmoetingen en verhalen op, waarbij vooroordelen worden beslecht en denkwijzen worden verruimd.

Media- en middelenstrategie

In juli 2017 wordt de Handicab gelanceerd met een publiciteitsevent dat landelijk free publicity oplevert en een conversatie start. De video van de Handicab wordt via paid media verspreid. In december 2017, op de Internationale dag voor mensen met een beperking, wordt het initiatief herstart via Koffietijd en een tweede persevent.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen