De feestdagen bij Albert Heijn

De feestdagen bij Albert Heijn

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Albert Heijn B.V.
Bureau
TBWANEBOKO en TEQUILA
Jaar
2006
Paginanummer
212

Nominatie 2006

Doelstelling

Laat Nederland weten dat je met de ‘Speciaal voor de Feestdagen’-producten van Albert Heijn het allerlekkerste op tafel kunt zetten tijdens de feestdagen.

Doelgroep

Alle huishoudens in Nederland, met een focus op gezinnen met kinderen

Concept

In Nederland is genieten van bijzonder eten niet iets wat we iedere dag doen. Wij hebben een excuus nodig om iets extra lekkers te maken en de feestdagen zijn precies zo’n excuus. Albert Heijn grijpt dit moment aan om de klant toegankelijke inspiratie te bieden. Daarom wordt er een tijdelijk assortiment van 80 speciaal ontwikkelde, unieke producten geïntroduceerd. Door deze producten onlosmakelijk aan de feestdagen te verbinden krijgen de producten voor de klant relevantie: waarom zou ik met de feestdagen mezelf en mijn familie niet eens echt verwennen?

Media- en middelenstrategie

De producten zijn de ‘hero’ in de communicatie. Als icoon van het bijzondere assortiment is een paarse ‘kerst-ster’ geïntroduceerd, die zowel kerst als bijzonder eten symboliseert. Binnen de winkel heeft dit icoon een navigerende functie, hiermee kunnen de consumenten
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken