De Fanflight

TRANSAVIA.COM / Dorst & Lesser

Nominatie 2013

Bekijk deze campagne op pagina 440 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
TRANSAVIA.COM
Titel
Luchtvaartmaatschappij
Bureau
Dorst & Lesser
Account
Dorst & Lesser: Marlies Boer, Robert Withagen, Dennis Hamakers, Niels Verhoeven, Niels Oude Luttikhuis; Radio 538: Simone Bruijn, Leonie Bosse, Roy Christiani
Copy
Dorst & Lesser: Marlies Boer
Strateeg
Dorst & Lesser: Robert Withagen
Opdrachtgever
Rob Abspoel, Daan Noordeloos, Karen Kuhlman, Tiny van Dijkman, Anita Sunter, Martijn Schmidt
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van TRANSAVIA.COM
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dorst & Lesser
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

De doelstelling van de Fanflight valt uiteen in twee hoofddoelen. De eerste is het laten groeien van de fanbase van transavia.com. 100.000 Facebookfans was daarbij het doel. Daarnaast was het de bedoeling om het merk, transavia.com, gedurende de campagne onder de aandacht te brengen. De nadruk lag op het overbrengen van twee punten van het merk namelijk het brede aanbod in bestemmingen en het feit dat we graag naar onze klanten luisteren.

Doelgroep

De doelgroep voor deze campagne was een afspiegeling van de transavia.com doelgroep; mensen die samen naar hun vakantiebestemming vliegen en op Facebook met transavia.com en andere fans hun passie voor vliegvakanties delen. Daarbij hanteren we drie subgroepen namelijk stellen, vrienden en families.

Strategie/Concept

De Fanflight was de eerste gecrowdsourcte vlucht waarbij de Facebookfans van transavia.com en Radio 538 de vlucht volledig hebben samengesteld. Van bestemming tot aan het eten aan boord van het entertainment aan boord en op locatie tot aan de dresscode. Alles is door fans bepaald door het uitbrengen van stemmen. Onder de deelnemers werden tickets voor de vlucht verdeeld.

Media- en middelenstrategie

De mediastrategie was gericht op het genereren van traffic naar de Facebook app die op de transavia.com en de Radio 538 Facebookpagina werd gehost. Hierbij is Radio 538 als mediapartner ingezet. De gedeelde doelgroep, ervaring met campagnes en langlopende samenwerking waren de belangrijkste redenen om samen te werken. In een uitgebreide campagne werd de Fanflight in redactionele en commerciële zendtijd onder de aandacht gebracht via Radio 538, 538TV en 538.nl. DJ's Barry Paf en Jens Timmermans waren het gezicht van de campagne en tijdens het evenement de ceremoniemeesters. Daarnaast is er actief ingezet op de owned media van transavia.com. Er was een filmpje aan boord van onze vliegtuigen, een gerichte nieuwsbrief en op alle social media kanalen werd de Fanflight benadrukt, ondersteund met advertising. Ook was er een PR plan om media aandacht te krijgen voor de Fanflight.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen