Bekijk deze campagne op pagina 316 van het SAN Jaarboek 2017.
Het doel van de Paascampagne van HEMA is dat wanneer mensen aan Pasen denken, ze ook direct aan HEMA denken. De top of mind positie als het echte paas-warenhuis moet hoger dan plek 9 die HEMA in 2016 had. Commercieel gezien moeten drie categorieën een boost krijgen: voorjaarsmode, paasassortiment en food - minimaal +10% ten opzichte van het succesvolle vorig jaar Pasen.
Pasen wordt door een groot deel van Nederland gevierd. HEMA richt zich in haar campagne primair op moeders met jonge kinderen omdat het assortiment van HEMA voor die groep het meest relevant is.
HEMA wilde in 2017 Pasen claimen. Daarom haalden we niemand minder dan mister Paashaas himself in huis. Alsof het een ware celebrity endorsement betrof, waren hij en zijn familie in alle middelen die we inzetten hét gezicht van de campagne: van de eerste teaser editioral in Elle en Esquire, tot de allerlaatste snapchat post. Maar ze waren niet alleen het gezicht van de campagne, ze hielpen ons eveneens om de grootste paaseizoektocht ooit op te zetten in al onze 700 winkels door heel Europa.
De grote retailers vieren Pasen en maken allemaal gebruik van dezelfde Paas-cliché's; mooie gedekte tafels met kuikens, paastakken en eieren. De mediakracht waarmee de andere partijen een seizoen als Pasen kunnen claimen, heeft HEMA niet. Dus daarom moesten we het over een andere boeg gooien. Niet alleen het creatieve idee dat via de kickoffvideo en outdoor op PR en impact stuurt, maar ook met een verfijnde online video strategie waar de juiste doelgroep de juiste assortimenten en de juiste content kreeg geserveerd.