DE ETIKETTENLOTERIJ

VEILIGHEID.NL / LEMZ

Bekijk deze campagne op pagina 403 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
VEILIGHEID.NL
Titel
Veiligheidsvoorlichting
Bureau
LEMZ
Account
LEMZ
Copy
LEMZ
Art
LEMZ
Strateeg
LEMZ
Opdrachtgever
VEILIGHEID.NL/Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VEILIGHEID.NL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LEMZ
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Leest u de etiketten van huishoudchemicaliën? Waarschijnlijk niet. En zo belanden ieder jaar 6000 mensen in het ziekenhuis. Etiketten moeten beter gelezen worden!

Doelgroep

De Nederlander

Strategie/Concept

De Etikettenloterij. Op een aantal etiketten voegen we een extra regel toe: "Gefeliciteerd! Door het lezen van dit etiket heeft u 1000 euro gewonnen. Bel voor 31 mei 2012 naar 020-xxxxxxx". Deze geprepareerde flessen plaatsen we in het geheim terug in de winkels, zodat ze verkocht worden. En dan gebeurt er, zoals verwacht ... helemaal niets. Niemand belt en dat wordt prachtig opgepakt door de landelijke media. Maar we laten het niet bij een PR-stunt. We activeren Nederland met de Etikettenloterij om in hun gootsteenkastje te kijken, want daar kan zomaar een winnend etiket staan. Winnende etiketten worden nu wel gevonden. Resultaat: 1 op de 4 in plaats van 1 op de 5 Nederlanders leest het etiket.

Media- en middelenstrategie

PR, outdoor en online.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen