DE ETIKETTENLOTERIJ

DE ETIKETTENLOTERIJ

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
VEILIGHEID.NL
Bureau
LEMZ
Jaar
2012
Paginanummer
403

Doelstelling

Leest u de etiketten van huishoudchemicaliën? Waarschijnlijk niet. En zo belanden ieder jaar 6000 mensen in het ziekenhuis. Etiketten moeten beter gelezen worden!

Doelgroep

De Nederlander

Concept

De Etikettenloterij. Op een aantal etiketten voegen we een extra regel toe: "Gefeliciteerd! Door het lezen van dit etiket heeft u 1000 euro gewonnen. Bel voor 31 mei 2012 naar 020-xxxxxxx". Deze geprepareerde flessen plaatsen we in het geheim terug in de winkels, zodat ze verkocht worden. En dan gebeurt er, zoals verwacht ... helemaal niets. Niemand belt en dat wordt prachtig opgepakt door de landelijke media. Maar we laten het niet bij een PR-stunt. We activeren Nederland met de Etikettenloterij om in hun gootsteenkastje te kijken, want daar kan zomaar een winnend etiket staan. Winnende etiketten worden nu wel gevonden. Resultaat: 1 op de 4 in plaats van 1 op de 5 Nederlanders leest het etiket.

Media- en middelenstrategie

PR, outdoor en online.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken