De enige campagne met een écht accent

De enige campagne met een écht accent

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
KOCH MEDIA BENELUX
Bureau
Vertigo 6
Jaar
2021
Paginanummer
387

Winnaar 2021

Doelstelling

Spreek de taal van de gamer en lanceer de best verkopende boerderijsimulatiegame ooit.

Doelgroep

Gamers in heel Nederland.

Merkomschrijving

Farming Simulator is een populaire boerderijsimulatiegame, ontwikkeld door Giants Software en gedistribueerd door Koch Media Benelux.

Concept

Er zijn meer dan 260 officiële dialecten in Nederland. Toch gebruiken de meeste commercials Standaardnederlands voor de voice-over. Er wordt veel gepraat over diversiteit, maar amper gekeken naar verschillen tussen stad en provincie. Koch Media ging daarom samen met influencer Boer Ayoub op zoek naar fans met een lokaal accent. Zeven gelukkige fans uit verschillende regio’s spraken in hun eigen dialect de voice-over van de commercial in.

Media- en middelenstrategie

De commercial werd met een hyperlokale campagne via Facebook, Instagram, YouTube en gamingplatform Reddit verspreid door heel Nederland. Dankzij de hypertargetingmogelijkheden van deze platformen was het mogelijk om inwoners per regio aan te spreken in hun eigen taal. Nooit eerder werd op deze manier geadverteerd via social media. Farming Simulator 22 brak verkooprecords en lokaal werden de targets met ruim 50% overschreden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken