De Eerste Slok Brand

BRAND BIER / INDIE

Bekijk deze campagne op pagina 244 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
BRAND BIER
Titel
Brand Pilsener
Bureau
INDIE
Account
Maroeschka Volker, Tim Sneep
Copy
INDIE
Art
INDIE
Strateeg
Lode Schaeffer, Chris Vannitsem
Opdrachtgever
Bram Westenbrink, Marc Scholten, Baukje de Nekker
Film/Productiemaatschappij
Hazazah Film & Photography, regie Krijn van Noordwijk, D.O.P. Mick van Rossum
Editor
Ben Isaacs, Govert Janse
Muziek
Ernst Reijseger/Studio Frans Wajon, Massive Music
Illustraties
Paul Postma (Motion Design)
In samenwerking met
Sunshine and Sausages, Boomerang Create, Starcom, VBAT
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BRAND BIER
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van INDIE
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

De doelstelling van de nieuwe Brand campagne is tweeledig: Ten eerste moet iedereen weten dat Brand Bier in een nieuwe fles zit met dezelfde krachtige smaak. Ten tweede moeten we zorgen voor een stijging van de penetratie, door bierdrinkers te overtuigen van de kwaliteit en karakteristieke smaak van Brand.

Doelgroep

Bierdrinkers (mannen 35-55) die een goed glas bier (pilsener) weten te waarderen. Het zijn mensen die echt genieten van bier en altijd op zoek zijn naar het beste, meest smaakvolle bier en bereid zijn hier meer voor te betalen.

Strategie/Concept

Bij Brand heeft smaak altijd voorop gestaan. Daarom draait alles nu om de Eerste Slok Brand. De Eerste Slok geeft de meest pure smaakbeleving en is wat iedereen herkent: het verlangen en toeleven naar de eerste slok en dan het optimaal genieten wanneer je het glas aan de lippen zet. Dit maakt die Eerste Slok tot een rijk verhaal: de Eerste Slok Brand van je leven, van de week, van het weekend. Het uitgangspunt is dat je altijd zin moet krijgen in Brand bier. Het bier zelf staat dan ook centraal in elke uiting.

Media- en middelenstrategie

In mei introduceert Brand een nieuw design van de fles en het krat. Na een online tease campagne is de rebranding in augustus op een unieke en impactvolle wijze bekend gemaakt: 3 dagen lang, 6 commercials van 10 seconden in ALLE reclameblokken na 21 uur. Voor een optimaal bereik werden ook online en sociale media ingezet. Vanaf oktober hebben we de Eerste Slok aan het merk Brand gekoppeld. Op TV en online om awareness op te bouwen en op social om de Eerste Slok verder te laden. Brand fans zijn actief betrokken met een oproep op Facebook om hun eigen rituelen rondom de Eerste Slok te delen en samen de Eerste Slok van 2015 te vieren in een nieuwjaarsfilm. Met grootschalige winkelvloeracties inclusief trial packs zijn we erin geslaagd een grote groep bierdrinkers (hernieuwd) kennis te laten maken met Brand bier.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen