DE DODE HOEK

DE DODE HOEK

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Rijksoverheid/Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2008
Paginanummer
466

Doelstelling

Verhogen van de bewustwording van de dode hoek van vrachtwagens (plek, grootte en gevaar). Omdat technische hulpmiddelen (speciale spiegels etc.) onvoldoende helpen om het aantal slachtoffers te verminderen, moet communicatie er voor zorgen dat fietsers zich niet in de dode hoek gaan begeven.

Doelgroep

Jongeren, met een nadruk op scholieren, die vaak zelfstandig gebruik maken van de fiets, maar zich nog onvoldoende bewust zijn van hun onzichtbaarheid voor vrachtwagenchauffeurs.

Concept

Iets ook zelf laten ervaren is een veel efficiëntere manier om deze boodschap over te brengen dan alleen waarschuwen.

Media- en middelenstrategie

We waarschuwen wel in print, posters, tijdelijke graffiti op fietspaden en banners, maar leiden de doelgroep meteen naar de site waar je kunt ervaren hoe gevaarlijk de dode hoek is. De game is tevens een hyves widget waarmee je dit je vrienden kunt laten ervaren. Stickers op vrachtwagens benadrukken het effect nog eens in het echte verkeer.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken