De Digitale Rijpingskelder, voor bierliefhebbers met geduld

HERTOG JAN / Isobar

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 380 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
HERTOG JAN
Bureau
Isobar
Account
Claire Daemen, Sandra Balke
Copy
Rita Lopes van den Broek, Chris Baylis
Art
Martí Panés, Massimo Meijer
Strateeg
Sytse Kooistra
Opdrachtgever
Sjors van Drie, Gerard van den Broek, Joost van de Sande, Rianne Govers
Film/Productiemaatschappij
TILT
In samenwerking met
Vizeum, Tilt
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HERTOG JAN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Isobar
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Korte termijn: vergroten bekendheid rijpingsverhaal Grand Prestige, thuisrijpers flessen laten registreren. Lange termijn: premium uitstraling op gehele merk, verhogen verkoop Grand Prestige.

Doelgroep

Bierliefhebbers

Strategie/Concept

Een bier met een bijzonder verhaal verdient een bijzondere ervaring. De Digitale Rijpingskelder is een platform dat meerijpt met je fles. Na het invullen van de productiecode begeleidt meesterbrouwer Gerard van den Broek het rijpingsproces en stoomt hij je klaar voor het moment waarop je optimaal van je fles Grand Prestige kunt gaan genieten. Elk voltooid jaar geeft toegang tot een nieuw hoofdstuk waarin Gerard vertelt over de smaakevolutie in de fles en het degusteren van het bier. De volledige ervaring is alleen weggelegd voor liefhebbers met geduld. De Digitale Rijpingskelder geeft elke fles Grand Prestige nog meer waarde, voor zowel liefhebber als merk. De slimme contentdistributie verspreid over 6 jaar creëert een ongeëvenaarde merkervaring. Naast de helpende hand die het platform biedt, zet het ook alle communicatie over Grand Prestige kracht bij en geeft het potentieel voor gepersonaliseerde e-commerce.

Media- en middelenstrategie

Fase 0: Digitale Rijpingskelder integreren met Grand Prestige zelf via etiketten, brouwerijwinkel en website. Fase 1: Lancering voor fans op 3e editie Grand Prestige dag en verspreiding via email, Facebook en PR om de flessen die al liggen te rijpen geregistreerd te krijgen - Fase 2: Bierliefhebbers bereiken met het rijpingsverhaal via social media, YouTube en advertorials op o.a. Quest met de vraag 'Ben jij een bierliefhebber met geduld?' - Fase 3: De komende jaren meer...

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen