De Dames van Hurkmans: De meest vrouwvriendelijke garage van Nederland

DE DAMES VAN HURKMANS / New Brand Activators

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 348 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
DE DAMES VAN HURKMANS
Bureau
New Brand Activators
Account
Willy Fitters
Copy
Ruud Cuijpers
Art
Ruud Cuijpers (art-director), Saskia Beekwilder (design)
Strateeg
Werner van Beusekom
Opdrachtgever
Janita Hurkmans, Mariëlle Hurkmans
Film/Productiemaatschappij
Eye Visual Content
Editor
Nick Wijdeven
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DE DAMES VAN HURKMANS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van New Brand Activators
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Introduceer en activeer Nederlands eerste autogarage gericht op vrouwen.

Doelgroep

Vrouwen: hoger opgeleid, 30 t/m 40 jaar, regio 's-Hertogenbosch. Ambitieuze, jonge moeders. Quality time met gezin en vriendinnen is belangrijk. Onzeker op het gebied van auto's.

Strategie/Concept

Vrouwen zoeken, kijken en kopen anders dan mannen als het gaat om auto's. Ze zoeken niet op techniek, maar op model, kleur en ruimte. Bij De Dames van Hurkmans krijgen vrouwen een shopping experience, zoals bij het kopen van mode. De autoboetiek heeft een sfeervolle etalage en hip interieur. Vrouwen worden aangesproken in begrijpelijke taal bij de aankoop van een occasion, bij onderhoud en schadeherstel.

Media- en middelenstrategie

Met een beperkt mediabudget (< € 1.500,-) en een slimme PR-strategie genereerden we aandacht voor de vrouwvriendelijke garage in vrijwel alle landelijke en regionale media. Dit leverde free publicity op met een bruto mediawaarde van € 300.000,-. Een guerilla-actie zorgde voor veel rumour around the brand. Lokaal en op social media.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen