DE COACH VERDIENT OOK EEN MEDAILLE

DE COACH VERDIENT OOK EEN MEDAILLE

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
Ernst & Young
Bureau
TBWA Brand Experience Company
Jaar
2008
Paginanummer
54

Winnaar 2008

Doelstelling

Het verder uitbouwen van de reputatie en naamsbekendheid van Ernst & Young. En het leveren van tastbare bewijsvoering voor de merkpositionering ‘Achieving potential, making a difference’.

Doelgroep

CEO’s en CFO’s van TOP 1000 ondernemingen en beslissers bij bedrijven met meer dan 200 werknemers. Nieuwe medewerkers en Ernst & Young personeel.

Concept

Ernst & Young is Partner in Sport van NOC*NSF. Om dit partnership op een relevante manier te activeren heeft Ernst & Young campagne gevoerd met olympische coaches in de hoofdrol. Ernst & Young voelt zich verwant met sportcoaches aangezien zij immers degenen zijn die potentieel weten om te zetten in resultaat. Met als thema ‘De coach verdient ook een medaille’ is daarom campagne gevoerd tijdens de Olympische Spelen. Bovendien heeft Ernst & Young een nieuw fenomeen in de Nederlandse sportwereld geïntroduceerd: een medaille voor de beste *Gekozen door het Nederlandse publiek via www.olympischecoach.nl

Media- en middelenstrategie

Er is campagne gevoerd met een hoge mate van actualiteit, in de aanloop naar, en gedurende de Olympische Spelen in Beijing. Print en outdoor zijn ingezet voor zichtbaarheid en IM’s en radio zijn gebruikt voor felicitatie-uitingen gericht aan de winnende coaches in Beijing. In het Holland Heineken House werden de coaches gehuldigd en was er een speciale Ernst & Young ‘Coaches Wall of Fame’. Daarnaast kon er online gestemd worden op de beste olympische coach die bij terugkomst is gehuldigd in de Ridderzaal in Den Haag. Deze huldiging is live uitgezonden op tv. Ook heeft er tijdens de olympische periode een samenwerking met BNR Nieuwsradio plaatsgevonden rondom het thema coaching.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken