De Boodschap van Dirk

De Boodschap van Dirk

Categorie
Retail
Adverteerder
DIRK VAN DEN BROEK
Bureau
Total Design
Jaar
2018
Paginanummer
338

Doelstelling

De mentaliteit van Dirk, alles in het voordeel van de klant, dreigde te verdwijnen achter de prijssterren. Door het voordeel van Dirk weer vanuit de mentaliteit van Dirk te laten komen creëren we merkvoorkeur en merkentrouw.

Doelgroep

Klanten die bij Dirk van den Broek boodschappen doen en klanten die bij Dirk van den Broek boodschappen zouden moeten doen.

Merkomschrijving

Dirk van den Broek is de supermarkt met A-merken voor de laagste prijs. Het bieden van die laagste prijs staat al vanaf het allereerste begin voorop. Dirk sponsort geen schaats- of fietsploegen, geen F1-rijders en doet niet aan het thuis bezorgen van boodschappen. Simpelweg omdat het de klant is die daarvoor betaald.

Concept

Dagelijks ervaart de klant het voordeel van de beslissingen die Dirk neemt. Dirk biedt alles wat een klant van een supermarkt mag verwachten voor de laagste prijzen. Dit doet Dirk al meer dan 75 jaar vanuit een consequente mentaliteit. Een mentaliteit die ertoe leidt dat alle besluiten in het voordeel van de klant worden genomen. Geen spaaracties bijvoorbeeld omdat een klant die uiteindelijk zelf betaalt en geen online bezorging omdat de offline klant dat uiteindelijk financiert. De boodschap van Dirk is dan ook simpel. Voor je dagelijkse boodschappen ben je bij Dirk het voordeligste uit.

Media- en middelenstrategie

Media en middeleninzet wordt vanuit de merkwaardes ingezet. Rationeel; wat je niet uitgeeft dient ook niet via de klant terugverdient te worden. Geen high-over seconden-inzet, maar inzet op basis van gemonitorde conversiecijfers. Televisie- en radiocommercials worden ingekocht op precies voldoende seconden om maximale synergie te sorteren op de belangrijkste traffic- en conversiemiddelen: de folder en het POS-materiaal.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken