Dankzij een geïntegreerde media-aanpak is op consistente en impactvolle wijze de juiste content op de juiste platformen uitgezet en komt het verhaal tot leven. Mini-documentaires zijn uitgezonden op National Geographic, Discovery Channel en 24Kitchen, zenders die aansluiten op de doelgroep van Nespresso. De inzet op TV wordt in een perfect passende mediastrategie gecombineerd met andere paid, owned en earned media en zorgt daarmee voor het beste bereik in de doelgroep.
Op een interactief online platform kan de consument in 360° zelf rondkijken op de koffieplantages, met een virtuele camera een fotoreportage maken en andere content bekijken. De foto's van Sacha de Boer zijn te bewonderen in National Geographic magazine en tijdens een foto-expositie in het Scheepvaartmuseum, exclusief voor vaste Nespresso klanten. Ook werden hier extra events georganiseerd voor pers en zakelijke klanten. De executie in de Nespresso boutiques brengt het verhaal op innovatieve wijze tot leven; de consument stapt letterlijk in de koffieplantages in Colombia met behulp van een virtual reality bril en ook hier zijn de foto's van Sacha te zien. Tot slot is er een speciale Colombia selectieverpakking verkrijgbaar. Dit alles wordt aangejaagd door o.a. 360 video's op social media en een 7-delige email saga richting de Nespresso database.