DE BOEKWINKEL MET EEN VERHAAL

DE BOEKWINKEL MET EEN VERHAAL

Categorie
Retail
Adverteerder
BGN selexyz
Bureau
N=5
Jaar
2009
Paginanummer
495

Doelstelling

Selexyz positioneren als de beste boekhandel die meer biedt dan de (online) concurrenten.

Doelgroep

Alle typen boekenlezers.

Concept

Selexyz prikkelt ieders geest. Niet alleen via de boeken die het verkoopt, maar via alle activiteiten die het ontplooit. Selexyz biedt een belevenis. Oftewel, selexyz is een boekwinkel met een verhaal. Daarom is elke uiting van de campagne een nieuw hoofdstukje in het verhaal van selexyz. Elk hoofdstukje heeft zijn eigen onderwerp en toon, al naar gelang de boodschap die selexyz wil communiceren. De hoofdstuktitels fungeren daarbij als headings. Het artwork zorgt voor herkenning omdat het is geïnspireerd op een klassieke boekopmaak.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd wegens beperkt budget voornamelijk in de winkels ingezet met POS-materialen zoals posters, boekenleggers, inpakpapier en de bekende selexyz-tassen. Ook werd het thema doorvertaald naar de Gouden Tips boekjes, Zomerfolder en printuitingen in de Metro. Via abri’s en leaflets werd het verhaal van selexyz zelf verteld.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken