DE BOEKWINKEL MET EEN VERHAAL

BGN selexyz / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 495 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
BGN selexyz
Titel
(online) Boekhandel
Bureau
N=5
Account
Anneke Bos, Tamara Schelvis
Copy
Thijs Bontje
Art
Marco de Jong, Reza Harek
Strateeg
Trudelies van der Poel
Opdrachtgever
JESSE KRÖGER, ELLEN FRONIK HAREK Strateeg:
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BGN selexyz
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Selexyz positioneren als de beste boekhandel die meer biedt dan de (online) concurrenten.

Doelgroep

Alle typen boekenlezers.

Strategie/Concept

Selexyz prikkelt ieders geest. Niet alleen via de boeken die het verkoopt, maar via alle activiteiten die het ontplooit. Selexyz biedt een belevenis. Oftewel, selexyz is een boekwinkel met een verhaal. Daarom is elke uiting van de campagne een nieuw hoofdstukje in het verhaal van selexyz. Elk hoofdstukje heeft zijn eigen onderwerp en toon, al naar gelang de boodschap die selexyz wil communiceren. De hoofdstuktitels fungeren daarbij als headings. Het artwork zorgt voor herkenning omdat het is geïnspireerd op een klassieke boekopmaak.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd wegens beperkt budget voornamelijk in de winkels ingezet met POS-materialen zoals posters, boekenleggers, inpakpapier en de bekende selexyz-tassen. Ook werd het thema doorvertaald naar de Gouden Tips boekjes, Zomerfolder en printuitingen in de Metro. Via abri’s en leaflets werd het verhaal van selexyz zelf verteld.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen