DE BOB TRAY

MINISTERIE VAN VERKEER & WATERSTAAT / Roorda Reclamebureau

Bekijk deze campagne op pagina 384 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
MINISTERIE VAN VERKEER & WATERSTAAT
Titel
Overheid
Bureau
Roorda Reclamebureau
Account
Annelies Kloek
Copy
Sander Volleman
Art
Erik Kruize
Opdrachtgever
PETER VAN VENDELOO
Editor
Post Office: Arjen Abbestee
RTV-producer
Marcel Ossendrijver
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MINISTERIE VAN VERKEER & WATERSTAAT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Roorda Reclamebureau
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

De dikwijls goede Bob-voornemens op de plek des onheils nadrukkelijk onder de aandacht brengen.

Doelgroep

Het thuispubliek; mensen die een feestje geven of om andere redenen thuis borrelen.

Strategie/Concept

Breng de Bob gedachte dicht bij de mensen thuis met het actiemiddel; de Bob Tray. Een gratis tray die goed van pas komt tijdens de feestdagen. Op die manier wordt op het juiste moment - op gedragsniveau - de ’Bob Jij of Bob Ik’ vraag geactualiseerd.

Media- en middelenstrategie

Er is gebruik gemaakt van de bestaande Bob ‘Lady’ commercial in het PB 51 roulement. Na 8 seconden wordt er letterlijk ingebroken op die commercial met de boodschap: “dan nu even iets heel anders; de Bob Tray!”. Via de supermarkten is een grootschalig distributienetwerk gerealiseerd (1 mln. trays) waar de boodschappende consument de tray gratis kan meepakken. De bestaande ‘Lady’ commercial wordt vanaf 12 december uitgezonden en tussen kerst en oud en nieuw (goed bereik vanwege de vakanties) wordt de aangepaste commercial met tray uitgezonden.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen