De Bliksems

N.V. Continuon Netbeheer / Publicis Consultants | Van Sluis (offline), Lost Boys (online)

Bekijk deze campagne op pagina 388 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
N.V. Continuon Netbeheer
Titel
Netwerkbeheer
Bureau
Publicis Consultants | Van Sluis (offline), Lost Boys (online)
Account
Offline: Serge van de Ven, Judy Zwinkels, Loes Camp, Carmen van Aspert. Online: Patrick Overwijk, Stijn Hazen, Bert-Jan Strating
Copy
Offline: Mireille Capiau, Katrien Baarendse, Judy Zwinkels. Online: Ruurd Priester, Hannes van Raaij, Casper Boekhout, Boris Schaaper, Nynke Groot
Art
Karakters & website: Boris Schaaper, Floris Drupsteen, Eric Paul Lecluse, Thijs Broerse, Jeroen Houben. Animatie DVD: Daan Dijkmeijer. Voice-over: Emmelie Zipson. Offline: Isabella van Reeuwijk
Opdrachtgever
Roel Meijerink, Annemarie Steenbeek, N.V. Continuon Netbeheer
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van N.V. Continuon Netbeheer
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Maak kinderen spelenderwijs bewust van het bestaan en de betekenis van het energienetwerk in het werkgebied van Continuon in Nederland. Bereik via de kinderen ook een deel van de ouders, met dezelfde boodschap.

Doelgroep

Alle basisschoolkinderen wonend in het werkgebied van Continuon (Gelderland, Flevoland, Friesland, Noord-Holland en een deel van Zuid-Holland).

Strategie/Concept

Continuon heeft zich ten doel gesteld zich in 2007 nadrukkelijker te profileren als netwerkbeheerder, los van de energieleverancier Nuon. Vanuit maatschappelijke verantwoordelijkheid wilde Continuon basisschoolkinderen kennis en kunde bijbrengen over het energienetwerk in Nederland. De campagne heeft vorm gekregen onder de centrale vraag: ‘Hoe komt stroom in jouw huis?’ en is zowel online als offline doorvertaald. Lost Boys heeft gekozen voor de ontwikkeling van een spel waarin kinderen zelf actief met kabels en stroom aan de slag kunnen. Publicis Consultants De campagne bestond uit één multimediaal totaalpakket bestaande uit het online spel, een scholencompetitie, website, voorleesverhaal en een animatie op dvd. Intern werden medewerkers van Continuon opgeroepen het verhaal te vertellen op de basisschool van hun familie of buurkinderen.

Media- en middelenstrategie

Voor de onlinecampagne ontwikkelde Lost Boys de game ‘De Bliksems’ (www.debliksems.nl). Voor het online genereren van traffic naar de game werd Eccky ingezet (www.eccky.nl). De online game werd gespeeld door tienduizenden kinderen die de game via Eccky hadden gevonden. Daarnaast werd de game via docenten betrokken in de lesprogramma’s. De offline campagne werd onder de aandacht gebracht via advertenties en een gesponsorde pagina in Kidsweek en de Nationale Kinderkrant. De prijsuitreiking van de scholencompetitie op de winnende basisschool trok regionale persaandacht.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen