De BankWijzer

De BankWijzer

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
De Postbank
Bureau
Leukwerkt Worldwide
Jaar
2006
Paginanummer
57

Doelstelling

Verrassend inhaken op de actualiteit door gebruik te maken van het moment; de verkiezingsperiode. En zo op ludieke manier de totale kracht van de Postbank (aan de kiezer) duidelijk te maken.

Doelgroep

Alle zwevende bankkiezers.

Concept

Analoog aan de keuze van een politieke partij is het kiezen van een bank ook niet eenvoudig. Het succes van de StemWijzer bracht de Postbank op het idee om dit te vertalen naar de bankwereld. Daarom introduceerde de Postbank als enige bank de BankWijzer. De Bankwijzer maakt het mogelijk om op een leuke manier belangrijke onderscheidende statements van de Postbank onder de aandacht te brengen. Met als resultaat een echt advies waaruit blijkt of de Postbank bij je past of niet.

Media- en middelenstrategie

Net als de StemWijzer staat de online BankWijzer op relevante nieuwssites. Om er voor te zorgen dat iedereen van het bestaan van de BankWijzer op de hoogte is en hem weet te vinden wordt dagblad en radio ingezet. Naast alle ingezette middelen leverde de BankWijzer ook de nodige publiciteit op.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken