De bank anno nu

ABN AMRO / Selmore

Nominatie 2011

Bekijk deze campagne op pagina 274 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
ABN AMRO
Titel
Financiële dienstverlening
Bureau
Selmore
Account
Otto van der Harst, Mirelle Schelvis, Maarten Posthumus, Gert Jan Guldemond, Hans Corssmit, Anne-Marijn Bogers, Wencke van Lankveld
Copy
Poppe van Pelt, Paul de Jongh, Kim Triesscheijn, Karin Heinen, Yvo Bronsvoort, Marcel Vosse, Koos van Nuenen
Art
Diederick Hillenius, Ingeborg de Caluwé, Jarr Geerligs, Shanta Schreuder, Patrick van Wijnhoven, Peter van Driel, Edward van der Veen, Roy Frencken, Joris van Ingen
Strateeg
Gijs de Bruijn
Opdrachtgever
Andius Teijgeler, Roland van Maanen, Florien Vaessen
RTV-producer
Marga Bierema, Patrick Nelemans
In samenwerking met
Selmore Lynx
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ABN AMRO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Selmore
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Hoe zorg je ervoor dat je niet alleen zegt dat je 'De bank anno nu' bent, maar het ook echt bent? Door 'anno nu' intern aan te moedigen en extern te laten blijken.

Doelgroep

ABN AMRO is de bank 'voor mensen die iets willen in het leven'. Zowel in- als extern is dit de mentaliteit die ABN AMRO deelt met haar doelgroepen. De anno-nu-campagne richt zich primair op die Nederlander die veel van zijn of haar bank verlangt. ABN AMRO klanten, ex-Fortis klanten en medewerkers.

Strategie/Concept

'Anno nu' is niet alleen een belofte naar de markt, maar ook een zeer succesvol guiding principle gebleken voor iedereen die bezig is met het merk en de dienstverlening van ABN AMRO. 2011 stond in het teken van de bewijsvoering van de belofte dat ABN AMRO 'De bank anno nu' is. Door te laten zien dat ABN AMRO begrijpt wat inzichten anno nu zijn en daar ook écht wat mee doet. In- en extern! Anno nu is zo een podium geworden voor iedereen: van marketeers, tot recruitment en HR, van mensen aan de balie tot woordvoerders en de raad van bestuur.

Media- en middelenstrategie

'Anno nu' komt tot leven in producten, diensten en een campagne die gaat over inzichten en oplossingen anno nu. Zoals in de anno-nu-launchcampagne van september 2010 al werd aangekondigd: geen vage ideeën voor de toekomst, maar concrete oplossingen voor vandaag. Van een trainingscentrum anno nu (parallel aan de externe campagne worden nieuwe medewerkers getraind in wat een bank anno nu voor haar klanten kan betekenen) tot de introductie van de mobiel bankieren app (5 sterren in de app store en door Apple verkozen tot beste financiële app van 2011), het financieel dagboek (online huishoudboekje), huizenkijker app, op weg app en de turbo app. Maar ook de implementatie van het webcare team (dat o.a. leidde tot een 1ste plaats in de Social Media Monitor voor het gebruik van LinkedIn en Twitter), een intern magazine met de titel 'Anno nu' en de lancering van bedrijfskleding Anno Nu; 'want een bank anno nu is pas compleet als iedereen in het bankkantoor er anno nu uitziet'.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen