De appel valt niet ver van de boom

De appel valt niet ver van de boom

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
VAN DE BOOM SAPMAKERS & CO.
Bureau
DDB Unlimited
Jaar
2021
Paginanummer
414

Doelstelling

Maak het kleine Van de Boom relevanter door het pure en ambachtelijke groot te maken.

Doelgroep

Gezinnen met kinderen, die op zoek zijn naar hoogwaardige, pure producten.

Merkomschrijving

De sapmakers van het nog kleine merk Van de Boom denken groot en doen het dus net even anders. Het sap is lekker puur. Zo van de boom, zonder conserveringsmiddelen, maar wel met een scheutje zuiver water (30%). In de pure siropen zit het meeste fruit (85%) en in de ijsthee zit slechts 1kcal per 100ml.

Concept

We maken de productie groots door alles klein te maken en heel puur te houden. In een ambachtelijke, door een studente gemaakte animatie, zijn alleen natuurlijke materialen gebruikt. Een klein meisje komt aanlopen met een kruiwagentje. Ze vangt de appel op die van de boom valt. Bij Van de Boom zeggen we altijd: het sap valt niet ver van de boom! Het kruiwagentje gaat over in het Van de Boom-logo, naast een pak (wissel) en een heerlijk glas sap.

Media- en middelenstrategie

De kleine animatie is groot gemaakt via selectieve inzet op social media en in een kleine, eerste tv-flight, waarna de bekendheid en de koopintentie direct significant stegen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken