De angst die je draagt, hoef je niet te verbergen.

De angst die je draagt, hoef je niet te verbergen.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTERIE VAN VWS
Bureau
Publicis Groupe
Jaar
2019
Paginanummer
243

Doelstelling

Eén op de vijf mensen leeft met een angst- of paniekstoornis. Dat beperkt hun leven. VWS wil psychische aandoeningen bespreekbaar maken.

Doelgroep

Jongeren tot 25 jaar en vrouwen 18-45 jaar met angststoornissen, hun sociale omgeving en de brede kring van omstanders.

Merkomschrijving

HEY is de beweging die psychische aandoeningen (depressie, angst- en paniekstoornissen) bespreekbaar maakt en biedt zo mogelijk hulp. HEY stuurt aan op het doorbreken van maatschappelijke stigma's.

Concept

De conversation starters in deze campagne zijn speciale T-shirts met in het Latijn de benaming van een angststoornis erop. Voor omstanders de vraag: 'Wat staat daar?', en dus de start van een gesprek. We startten met een TVC. In de hoofdrol mensen die leven met een angststoornis. Via de TVC beleven zij letterlijk en figuurlijk hun coming out. Influencers kregen T-shirts, waarmee het gesprek op gang kwam op social media. Voor het brede publiek waren shirts verkrijgbaar via stichting ADF. Branded content onderstreept het belang van praten in gesprekken tussen mensen met een angststoornis en vrienden of familie.

Media- en middelenstrategie

Social media, TVC, branded content, radiocommercials, PR
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken