De andere kijk op de zaak

De andere kijk op de zaak

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
PostNL B.V.
Bureau
Y&R Amsterdam
Jaar
2012
Paginanummer
56

Doelstelling

PostNL positioneren als vindingrijke zakenpartner op meer gebieden dan post en pakketten alleen.

Doelgroep

Van zzp'er tot mkb'er tot grootzakelijke ondernemingen.

Concept

De zakelijke markt kent PostNL vooral van de bezorging van post en pakketten. Maar PostNL doet meer. PostNL kijkt anders naar je bedrijf en komt met vindingrijke oplossingen waarmee je morgen meer resultaat boekt. Hoe je als bedrijf 12 dagen eerder betaald krijgt door slimmer te factureren of 10% meer aanmaningen betaald krijgt door rode inkt te gebruiken. Dat is 'de andere kijk op de zaak' van PostNL. De campagne laat letterlijk en figuurlijk de andere kijk zien. Letterlijk, door in fotografie altijd voor het topview standpunt te kiezen, want PostNL heeft het overzicht en ziet kansen. En figuurlijk, door concrete tips te geven voor een directe verbetering van het bedrijfsresultaat.

Media- en middelenstrategie

'Practice what you preach', dus we starten de campagne met een opvallende DM aan al onze zakelijke klanten. Een dag later worden ondernemers door homepage take-overs en in het Financieele Dagblad aangesproken met prikkelende headings als 'Ondernemers laten 1,1 miljard euro liggen aan oninbare facturen' en '80% van de online kopers wil invloed op de bezorging van zijn pakket'. Op de campagnesite 'de andere kijk' staan vervolgens de oplossingen van PostNL voor deze ondernemersproblemen. Het hart van de campagne bestaat uit een radiocampagne aangevuld met advertenties. In de radiocommercials delen we onze kennis en expertise door heel concreet praktische tips te geven voor een beter resultaat. En in print maken we bewust gebruik van testimonials van onze zakelijke klanten als Sanoma, Nespresso en het Nederlands Openluchtmuseum om onze andere kijk te bewijzen. Inmiddels vindt al meer dan de helft van onze doelgroep PostNL geloofwaardig als vindingrijke zakenpartner. Maar nog belangrijker: naast de fysieke bezorging van post en pakketten overweegt 30% van onze doelgroep PostNL ook als partner voor nieuwe digitale oplossingen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken