De 10e kan het gebeuren…

De 10e kan het gebeuren…

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
STAATSLOTERIJ
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2017
Paginanummer
410

Winnaar 2017

Doelstelling

Maak Staatsloterij de onbetwiste marktleider van Nederland. Ontwikkel een merkcampagne - in plaats van 16 trekkingscampagnes - met een eigen gezicht in de conventionele loterijenmarkt. Breng de Staatsloterij zo weer terug in de Nederlandse harten.

Doelgroep

Naast een traditionele doelgroep van mannen boven de 40, willen we een nieuw publiek aanspreken van vrouwen boven de 40 en jongeren vanaf 25 jaar.

Merkomschrijving

Staatsloterij gelooft in kansen. Misschien zijn we wel het meest optimistische merk van Nederland. Want, optimisme, dat is waar Nederland behoefte aan heeft. Wij laten Nederland al bijna 300 jaar dromen over hoe hun leven nog mooier kan worden. En met de hoogste winkans en grootste prijzenpot, worden sommige dromen werkelijkheid.

Concept

Zonnige oorden, villa's en dure auto's: Loterijreclame is sinds jaar en dag uitwisselbaar. Om onderscheid te creëren met een eigen, fris geluid herdefinieert Staatsloterij het begrip 'winnen'. Want het gaat vooral om het gevoel dat je kunt winnen en de gedachte aan wat je ermee zou kunnen doen. Rond die voorpret creëren we de campagne, met als thema 'De 10e kan het gebeuren...'. Met een Staatslot heb je een kans, en dat geeft direct een geluksgevoel, een herkenbare en aanstekelijke blijdschap. En bovendien: niet exclusief voor winnaars, maar voor iedereen bereikbaar. De nieuwe visuele stijl zorgt voor een consistente uitstraling. Zo geven we het merk een unieke toon en boodschap, en zetten we gelijk de trekkingsdatum op de kaart.

Media- en middelenstrategie

In onze campagne maken we het maandelijkse ritme leidend. In aanloop naar de trekking op de 10e, zetten we in op TV, radio, (D)OOH en online video. Op TV zorgen we voor snelle herkenning bij de traditionele doelgroep. Online video's met verschillende personages die voorpret beleven, serveren we uit aan diverse (nieuwe) doelgroepen. Daarna retargetten we hen met conversiebanners. Omdat voorpret al begint in de winkel, nodigen we de doelgroepen daar uit met herkenbare stoepborden en opvallende middelen, zoals een oranje loper om alvast een vreugdedansje te oefenen. De envelop met het lot versterkt de voorpret. In digital display en social advertising leven we toe naar de 10e. In 1-op-1 communicatie, steken we mensen ook aan met het optimisme dat past bij de nieuwe Staatsloterij.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken