De 10 Vergeten Dieren

De 10 Vergeten Dieren

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Natura Artis Magistra
Bureau
Dawn
Jaar
2012
Paginanummer
468

Winnaar 2012

Doelstelling

Zorgen dat zo veel mogelijk Nederlanders in de zomer een bezoek brengen aan Artis en zich verwonderen over de natuur.

Doelgroep

Jong en oud op zoek naar een bijzondere dag uit.

Concept

Uit peilingen blijkt dat veel mensen naar Artis gaan voor de olifanten, giraffes en gorilla's. Tal van bijzondere diersoorten worden over het hoofd gezien. Terwijl Artis mensen zich juist wil laten verwonderen over de natuur in haar volle omvang. Daarom besluiten we niet de gangbare publiekstrekkers, maar een aantal vergeten dieren in de schijnwerpers te zetten. De 10 Vergeten Dieren van Artis. Omdat ze piepklein zijn, zichzelf verstoppen of in de schaduw van populaire soorten staan; elk met een eigen verhaal.

Media- en middelenstrategie

De Vergeten Dieren worden meer dan een mediacampagne. Uiteraard zijn ze te zien op abri's, banners, televisie, Facebook, Twitter en eigen middelen van Artis. Ook de media pakken het breed op. Maar bovenal: in het park is er nu de Vergeten Dierenroute, inclusief een eigen app, educatieve activiteiten en merchandising.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken