Waar andere merken in de doe-het-zelfmarkt steeds weer reageren op de markt met telkens een andere positionering en een totaal nieuwe campagne, blijft GAMMA trouw aan zijn DNA. GAMMA reageert ook op de markt als dat nodig is, maar doet dit altijd vanuit zijn eigen DNA en vanuit zijn eigen reclamecampagne. Deze campagne met Sjaak en Freek-Willem wordt al 12 jaar consistent gevoerd en is daarmee een van de langst lopende succesvolle campagnes in Nederland. Het resultaat is onverminderd goed: de consument heeft aantoonbaar een ongekend hoge waardering voor de campagne. GAMMA blijft met deze campagne continu bouwen aan de positionering: de bouwmarkt waar je vanzelfsprekend moet zijn voor elke klus in en om het huis. ‘De echte klussert ken niet zonder de GAMMA’, zoals Sjaak het zegt. In 2008 heeft GAMMA laten zien dat ook een prijzenoorlog in de doe-het-zelfmarkt vanuit dit DNA en met behulp Freek-Willem en Sjaak gepareerd kan worden. Sterker nog: het geeft GAMMA een prachtige prijsbelofte. En zo kan GAMMA tijdens de prijzenoorlog ook nog eens aan de positionering bouwen.