Dat verwacht je niet voor zo’n prijs

Sunweb / N=5

Nominatie 2010

Bekijk deze campagne op pagina 522 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Sunweb
Titel
Vakanties
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Anneke Bos
Copy
Pim Kok
Art
Bart Kooij
Strateeg
Marc Oosterhout
Opdrachtgever
Jonas de Groot, Annelies Velders
Film/Productiemaatschappij
Czar (regisseur: Bart Timmer, producer: Hein Scheffer)
Editor
Marc Bechtold
Muziek
The Ambassadors
RTV-producer
Monique Neuteboom
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Sunweb
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Groeien door de spontane bekendheid en het onderscheidend vermogen te vergroten, zodat bestaande maar vooral ook nieuwe klanten bewust kiezen voor Sunweb.

Doelgroep

Vrouwen van 20 tot 49 jaar die voor hun gezin een vakantie boeken.

Strategie/Concept

Er is nauwelijks onderscheid in de markt van goedkope zon- en sneeuwvakanties. Consumenten kijken alleen naar prijs en bestemming, waardoor de aanbieders alleen prijzen en bestemmingen communiceren. Sunweb wil zich hiervan onderscheiden door voor dezelfde scherpe prijs meer zorg en persoonlijke aandacht te bieden en daardoor de verwachtingen van klanten overtreffen. Deze strategie werd vertaald naar een creatief concept waarin een 'echte' Nederlander denkt dat hij steeds zal moeten bijbetalen. Hij komt bedrogen uit. Zo veel goede zorgen. Dat verwacht hij niet voor zo'n prijs.

Media- en middelenstrategie

De middelenstrategie bestaat uit twee niveaus: 1) positioneren en 2) activeren. Televisie wordt als positionerend medium ingezet omdat televisie bij uitstek geschikt is om de goede zorgen en persoonlijke aandacht te emotionaliseren. Bovendien staat tv garant voor een groot bereik in de doelgroep. Naast een hoofdfilm worden verschillende kortere films ingezet om specifieke serviceproposities te communiceren. Print, radio en online worden primair activerend ingezet. Deze media zijn daarin bewezen succesvol voor Sunweb.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen